Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze i wyposażenie może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego.
Seryjna produkcja autobusu hybrydowego rozpoczęła się we wrocławskiej fabryce w 2010 roku. Obecnie Volvo oferuje pełną flotę zelektryfikowanych autobusów. Gama obejmuje hybrydę Volvo 7900 Hybrid (dostępną również w wersji przegubowej), elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybrid oraz w pełni elektryczny autobus Volvo 7900 Electric. Dzięki swojej wszechstronnej gamie zelektryfikowanych autobusów Volvo jest liderem w dążeniu do osiągnięcia czystszego, bardziej cichego oraz energooszczędnego transportu publicznego.
– W Volvo przykładamy ogromną wagę do zrównoważonego rozwoju i już od blisko 10 lat wspieramy rozwój elektromobilności. Jako jedyny producent autobusów miejskich, zrezygnowaliśmy z produkcji pojazdów o napędzie wyłącznie spalinowym, stawiając na autobusy zelektryfikowane: hybrydowe, elektryczno-hybrydowe (plug-in) oraz całkowicie elektryczne. Również coraz więcej polskich miast stawia na elektromobilność, a nasze nowoczesne i ekologiczne autobusy służą ich mieszkańcom i przyczyniają się do poprawy zarówno jakości powietrza w mieście dzięki znacznie niższemu poziomowi emisji, jak i komfortu pasażerów i przechodniów dzięki redukcji poziomu generowanego hałasu. Autobusy hybrydowe Volvo wykorzystują silnik elektryczny podczas postoju i przy niedużych prędkościach, zużywają mniej paliwa, emitują mniej zanieczyszczeń, są ciche, a co za tym idzie – dużo bardziej przyjazne dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla – powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.
W 2018 roku Volvo wygrało przetargi bądź dostarczyło autobusy hybrydowe, elektryczne lub elektryczno-hybrydowe do Inowrocławia (8 elektrycznych i 8 elektryczno-hybrydowych), Grudziądza (7 elektryczno-hybrydowych), Białegostoku (4 hybrydowe), Ełku (6 hybrydowych), Krosna (11 hybrydowych), Jeleniej Góry (3 hybrydowe), Krakowa (12 hybrydowych – przegubowych) i Kędzierzyna-Koźla (1 hybrydowy), Leszna (8 hybryd). Ponadto, w 2018 roku zostały zrealizowane dostawy lub wygrane przetargi na autobusy elektryczne Volvo na przykład dla Szwecji, Holandii, Norwegii, Danii, Belgii, Luksemburga, Niemiec. Do tej pory Volvo sprzedało ponad 4000 zelektryfikowanych autobusów na całym świecie.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?