Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remonty: Przebudowa drogi 434 to koszt prawie 80 mln zł

Karolina Sternal
Pod Gostyniem drogowcy budują przepusty, a to powoduje, że kierowcy stoją w korkach
Pod Gostyniem drogowcy budują przepusty, a to powoduje, że kierowcy stoją w korkach Grzegorz Dembiński
Drogowcy na 434, a kierowcy w korkach – tak od połowy marca wygląda sytuacja na tej wojewódzkiej trasie z Poznania do Rawicza. Te utrudnienia w połączeniu ze stanem całej drogi po zimie powodują, że jest na co narzekać. W najgorszej sytuacji jest jednak Gostyń, gdyż przebudowa drogi nie obejmuje jej miejskiego fragmentu. Mieszkańcy mogą jedynie liczyć na remont części ul. Wrocławskiej.

Wprawdzie umowa na przebudowę drogi wojewódzkiej 434 została podpisana w ubiegłym roku, ale faktyczne roboty rozpoczęły się dopiero po zakończeniu zimy. Aktualnie prace prowadzone są w wielu miejscach od Śremu do Rawicza i mają się zakończyć w połowie września przyszłego roku. To dla kierowców zła wiadomość. Są jednak i dobre: jezdnia będzie szersza, jej nawierzchnia nowa lub wzmocniona, skrzyżowania bardziej przyjazne, a oznakowanie zwiększające bezpieczeństwo. Nie zapomniano także o pieszych. Powstaną nowe chodniki, a istniejące będą przebudowywane. To samo będzie dotyczyło zatok autobusowych.

Nowością będą wyspy wraz z azylami dla pieszych, dzięki którym będzie można łatwiej przejść przez tą bardzo ruchliwą drogę. Aktualnie drogowcy zajmują się głównie budową przepustów pod zjazdami i korpusem drogowym.

– Chodzi o odprowadzenie wód opadowych z jezdni. Odtwarzane są także rowy, które w niektórych miejscach prawie nie były widoczne – wyjaśnia Maciej Jaroni z Wielkopolskiego zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu.

Cała inwestycja ma kosztować prawie 80 mln zł, a znaczną część tej kwoty samorząd wojewódzki otrzyma z Unii Europejskiej. I właśnie to jest głównym powodem, dla którego przebudowa drogi nie obejmie jej fragmentu w granicach miasta Gostynia. Zarządca drogi, Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich, w ramach bieżącej konserwacji w tym roku odnowi jedynie część ul. Wrocławskiej. Chodzi o odcinek od ul. Wielkopolskiej do rogatek Gostynia. Reszta dziurawej, rozjeżdżonej drogi wojewódzkiej, mimo zabiegów powiatu i gminy, zostanie tak jak jest. Jedyne co się udało gostyńskim samorządom, to przekonanie województwa do budowy ronda przy zjeździe do strefy przemysłowej. Jednak i ta inwestycja nie jest jeszcze ostatecznie zatwierdzona.

– Wstępne ustalenia są takie, iż województwo mogłoby partycypować w inwestycji w przypadku przyjęcia dwuletniego cyklu budowy ronda w latach 2011/2012 –
informuje Anna Parzyńska-Paschke, rzecznik prasowy marszałka województwa wielkopolskiego. Województwo chce także, aby koszty budowy ronda w równych częściach poniosły trzy samorządy: wojewódzki, powiatowy i gminny. Ponieważ gostyńskie samorządy zaakceptowały te wstępne warunki, więc należy się spodziewać, że do budowy ronda dojdzie.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wielkopolskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto