Poznań - Odnowiony peron trzeci na Dworcu Głównym będzie rozebrany

Robert Domżał
Prace na Dworcu Głównym PKP trwają i będą trwały
Prace na Dworcu Głównym PKP trwają i będą trwały Robert Domżał
Zacieki na dopiero co ułożonych kamiennych okładzinach ścian w tunelu łączącym peron trzeci z holem, woda kapiąca z nowego stropu - tak dzisiaj prezentuje się remontowana część Dworca Głównego PKP. Najciekawsze jest jednak to, że dopiero co odnowiony peron trzeci będzie... rozbierany.

W tym roku spółka Trigranit ma zacząć budowę Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego. Budynek przyszłego dworca kolejowego znajdzie się między innymi nad peronami pierwszym, drugim i trzecim. Nad peronami znajdzie się również parking samochodowy. Konstrukcja musi więc być solidna. Wsparta zostanie zatem na kilkudziesięciu betonowych słupach. Takie rozwiązanie potwierdza Zbigniew Drzewiecki ze spółki Trigranit, odpowiedzialny za techniczną stronę projektu.

Jednak ani na peronie trzecim, ani na sąsiednim, gdzie trwają roboty, nie ma śladu ław fundamentowych lub wierceń pod pale i podpory. Taka sytuacja dziwi, ponieważ jeszcze niedawno przedstawiciele spółki PLK PKP odpowiedzialnej za remont peronów zapewniali, że modernizacja peronów "jest skorelowana" z budową ZCK.

- Wszystkiemu winne są opóźnienia w pozyskiwaniu różnych pozwoleń. Jednak wszelkie prace wykonywane są przez Trigranit za pieniądze spółki i na pewno perony przywrócone zostaną do stanu, w jakim je zastaliśmy. Publiczne pieniądze są bezpieczne - zapewnia Zbigniew Drzewiecki ze spółki.

Jak twierdzi Zbigniew Wolny, rzecznik Polskich Linii Kolejowych PKP - wykonawcy przebudowy - remont peronów nie mógł czekać na rozpoczęcie robót przez Trigranit, ponieważ są one po części finansowane ze środków unijnych. Musi więc nie tylko zakończyć się w porę, ale też musi być na czas rozliczony.

Czy PKP PLK zdąży zakończyć prace na peronach w terminie? Podróżni od dłuższego czasu mogą obserwować stojące na peronie drugim elementy zabytkowej wiaty. Metalowa konstrukcja jest po części rozebrana, choć inwestor nie ma pozwolenia na rozbiórkę. Dlaczego zatem kolejarze nie pozyskali na czas tak ważnego dokumentu?

Rzecznik Zbigniew Wolny próbuje przekonywać, że nic się nie stało, bo przecież "lada moment spółka uzyska ten dokument, a rozbiórka nie zajmie wiele czasu". Po oczyszczeniu i odnowieniu zabytkowej konstrukcji trafi ona najprawdopodobniej na peron czwarty.

A co z kamiennymi okładzinami ścian tunelu? W okolicach schodów prowadzących na peron trzeci część wykonanych z granitu płyt jest najwyraźniej zawilgocona. - Nasi inspektorzy z pewnością to skontrolują - zapewnia Zbigniew Wolny.

Wiadomości z Twojego miasta prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
Prześlij nam swój artykuł lub swoje zdjęcia. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Masz firmę? Dodaj ją za darmo do Katalogu Firm.
Organizujesz imprezę? Poinformuj nas!

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie