Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

INWESTYCJE - Cegielski zmodernizuje wagony dla PKP

Rafał Cieśla, Anna Kosek
W Fabryce Pojazdów Szynowych wyremontowane zostaną 62 wagony, czyli około 25 procent całego taboru PKP IC - fot. Sławomir Seilder
W Fabryce Pojazdów Szynowych wyremontowane zostaną 62 wagony, czyli około 25 procent całego taboru PKP IC - fot. Sławomir Seilder
Rozstrzygnięto największy przetarg w historii polskiej kolei. W ciągu najbliższych 3 lat całkowicie przebudowanych zostanie 238 wagonów należących do PKP Intercity.

Rozstrzygnięto największy przetarg w historii polskiej kolei. W ciągu najbliższych 3 lat całkowicie przebudowanych zostanie 238 wagonów należących do PKP Intercity. Oprócz nowych foteli czy stolików, zostaną one wyposażone także w klimatyzację. Z decyzji kolejarzy zadowolona jest poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych. To właśnie ona zmodernizuje część taboru. Wartość zamówienia przekracza 117 milionów złotych.

PKP Intercity na remont taboru wyda łącznie 529 milionów złotych.
– Modernizacja obejmie 238 wagonów, czyli około 25 procent całego taboru spółki – mówi Beata Czemarajda z PKP IC.

Nowe wagony na Euro 2012

Zgodnie z planem przebudowanych zostanie 187 wagonów z miejscami do siedzenia klasy 1 i 2, 11 restauracyjnych i 40 sypialnych. Remontowane wagony zostaną wyłożone nowymi materiałami, a zużyte elementy podwozia zastąpione nowymi, we wszystkich zamontowane będą też zamknięte układy WC.
W związku z organizacją Euro 2012 Intercity ogłosi w czerwcu kolejny przetarg. Tym razem na zakup 10 lokomotyw i 30 wagonów konwencjonalnych. Na te inwestycje spółka przeznaczy ponad 200 mln zł.

W Cegielskim szukają pracowników

Jedną z czterech firm, które zwyciężyły w przetargu na remont wagonów, jest Fabryka Pojazdów Szynowych (spółka-córka Cegielskiego).
– W tym miesiącu podpiszemy umowę z PKP Intercity – opowiada Bogdan Pohl, zastępca dyrektora w FPS. – W lipcu powinny do nas trafić pierwsze z 62 wagonów, które wyremontujemy. Dzięki temu zamówieniu mamy pracę do końca 2008 roku. Obecnie zaczynamy szukać nowych pracowników – dodaje B. Pohl.
Dyrekcja FPS zamierza przyjąć około 100 osób, najlepiej monterów elektrycznych i mechanicznych. Jeśli pojawią się problemy z naborem, spółka zamierza zwrócić się o pomoc do znajdujących się w kryzysie poznańskich Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego.
Prawdopodobnie jednak oferta FPS nie zostanie przyjęta przez ZNTK. Po wielu perypetiach poznańskie zakłady naprawcze powoli wychodzą na prostą, samodzielnie zdobywając kolejne zamówienia.
– Pieniądze otrzymujemy teraz regularnie – mówi Wojciech Słomka, przewodniczący związków branżowych w ZNTK. – Wkrótce mamy rozpocząć dochodowy remont lokomotyw – dodaje przewodniczący.
Wojciech Słomka nie chciał komentować informacji o rzekomym zakupie przez ZNTK gruntów po byłej fabryce Wagon w Ostrowie Wlkp. W tej sprawie nie chciał się wypowiadać żaden z przedstawicieli firmy.
Jak udało nam się ustalić, tereny w Ostrowie Wlkp. zakupiła spółka Sigma, która jest również akcjonariuszem większościowym poznańskiej firmy. Jej przedstawiciele zwrócili się już do władz Ostrowa Wlkp. o możliwość zbudowania na tym terenie hipermarketu. Na razie jednak ostrowscy radni nie zajęli ostatecznego stanowiska w tej sprawie.
– Podjęliśmy już decyzje odnośnie wszystkich gruntów poza terenami po byłej fabryce Wagon. Być może ta sprawa rozstrzygnie się jeszcze w tym miesiącu – twierdzi Ryszard Taciak, przewodniczący Rady Miasta w Ostrowie Wlkp. •

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na wielkopolskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto