Pozostałe firmy nie zdecydowały się złożyć ofert ze względu na zbyt krótki termin realizacji i inne obostrzenia. - Ważne oferty złożyły dwie firmy. Trzecia, Autostrady Mazowsze, była nieważna - mówi Artur Mrugasiewicz z biura prasowego GDDKiA. - Wykonawcę wybierzemy w ciągu miesiąca.
Wybór wykonawcy to również wybór systemu poboru. MyToll, razem z którym występują Strabag, Kulczyk Holding i Efkon, zaproponował system satelitarny. Kapsch - mikrofalowy. - Zaproponowaliśmy bardzo nowoczesny i wysoce efektywny kosztowo system DSRC, którym w przyszłości będzie można łatwo objąć również pojazdy poniżej 3,5 tony. Jesteśmy gotowi wypełnić napięte terminy przetargu i wdrożyć system na czas, o ile nie pojawią się dalsze opóźnienia proceduralne - zastrzega Michael Gschnitzer, dyrektor globalnej sprzedaży w Kapsch TrafficCom.
Podstawowa oferta Kapscha jest tańsza niż MyToll. Ten pierwszy zaproponował 1,16 mld zł za rozpoczęcie świadczenia usług na sieci podstawowej, czyli 1600 km dróg, MyToll - 1,79 mld zł. Za jeden miesiąc obsługi systemu Kapsch chce 15,82 mln zł, MyToll - 18,36 mln zł.
Kosztorys GDDKiA dla całego kontraktu wynosi 3,88 mld zł. Elektroniczny system poboru opłat ma na początku objąć 650 km autostrad (docelowo ok. 2 tys. km), 600 km dróg ekspresowych (docelowo 5 tys. km) oraz ok. 600 km dróg krajowych.
Laboratorium silniki hybrydowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?