Zero zwolnień z powodu koronawirusa - czuliśmy się odpowiedzialni za społeczność

Materiał powstał we współpracy z McDonald's
Pandemia koronawirusa zmieniła naszą rzeczywistość. Wpłynęła na pracę, życie prywatne, rozrywkę. Pandemia i wynikające z niej obostrzenia ujawniły także biznesy, które mają mocne fundamenty. Podstawą wielu z nich są ludzie, którzy je tworzą i ci, którzy korzystają z ich produktów czy usług. Jak udało im się utrzymać na powierzchni, odnaleźć w nowej rzeczywistości i przetrwać? Zapytaliśmy o to panią Natalię Pałka-Urban, licencjobiorczynię, która od 7 lat prowadzi restauracje McDonald’s.

Zero zwolnień z powodu koronawirusa!

Takie ambitne założenie zrobiła sobie pani Natalia Pałka-Urban na początku pandemii koronawirusa. Szczęśliwie udało się je spełnić! W 7 restauracjach licencjobiorczyni zatrudnia ponad 400 osób i żadna z nich nie została zwolniona przez trudności wynikające z pandemii.

Niezwykle ważne okazało się wsparcie korporacyjne i państwowe. Dzięki tym działaniom pracownicy mogli czuć pewność zatrudnienia.

W poznańskich restauracjach McDonald’s prowadzonych przez Panią Natalię Pałkę-Urban pracują ludzie w szerokim przedziale wiekowym. Dużą część zespołów tworzą młodzi dorośli, ale zdarzają się również seniorzy 70+ oraz osoby z niepełnosprawnościami. To, co pomogło w utrzymaniu miejsc pracy, a także dobrej atmosfery, to zrozumienie i wzajemne wsparcie pracowników. Wszyscy wiedzieli, że sytuacja jest niecodzienna i trzeba być bardziej otwartym na zmiany, które przychodziły niekiedy z dnia na dzień.

Jak McDonald’s dba o bezpieczeństwo pracowników i gości?

„Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie” - brzmi stare powiedzenie. Pandemia koronawirusa udowodniła jak wiele jest w nim racji. McDonald’s – światowy gigant – zadbał o każdego przedsiębiorcę i każdą restaurację. Jak? Zdejmując część odpowiedzialności i pozwalając licencjobiorcom działać lokalnie. McDonald’s opracowywał kolejne zasady obowiązujące w restauracjach, odpowiadając na zmieniające się obostrzenia dyktowane przez państwo.

Firma wsparła również przedsiębiorców w procesie pozyskiwania środków ochrony osobistej – maseczek, przyłbic, płynów dezynfekujących, które są aktualnie podstawowym wyposażeniem pracowników wielu biznesów, nie tylko w branży gastronomicznej.

W McDonald’s opracowane zostały nowe zasady higieny i bezpieczeństwa zarówno na sali, na której przebywają goście, jak i w procesie przygotowania produktów. Najważniejsze z nich to:

  • zachowanie odpowiedniego dystansu,
  • dezynfekcja powierzchni,
  • środki ochrony osobistej,

McDonald’s zagwarantował także naklejki informacyjne, które uświadamiają, przypominają i dają wskazówki dotyczące:

  • dystansu, jaki powinien nas dzielić od innych gości restauracji,
  • dostępności miejsc w restauracji (niektóre stoliki mogły zostać wyłączone z użytkowania ze względu na
    konieczność utrzymania dystansu),
  • dezynfekcji stolika, czyli miejsca, które spokojnie można zająć,
  • promocji płatności bezgotówkowych.

McDonald’s blisko poznaniaków

Najtrudniejszy do przepracowania był aspekt psychologiczny. W niepewnych czasach, w których jako obywatele nie wiedzieliśmy jak będzie wyglądało jutro, przedsiębiorcy musieli zmagać się z dużo poważniejszymi dylematami. W marcu 2020 roku ruszyła akcja #WzywamyPosiłki, w którą zaangażowały się również restauracje Natalii Pałki-Urban. McZestawy Mocy, czyli bezpłatne, ciepłe i bezpieczne posiłki trafiały do pracowników medycznych z regionu. Takie akcje działają motywująco zarówno na pracowników jak i lokalną społeczność.

Pani Natalia Pałka-Urban osobiście była w kontakcie z lekarzami, do których trafiały posiłki. Społeczna odpowiedzialność i chęć pomocy sprawiły, że w okolicy pojawiło się jeszcze więcej podobnych akcji wspierających pracowników ochrony zdrowia i inne organizacje, które aktywnie włączyły się we wsparcie.

Dodaj ogłoszenie