Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zbulwersowani pasażerowie narzekają na szóstkę... Co na to MPK?

Marta Jarmuszczak
Marta Jarmuszczak
Nasza czytelniczka relacjonuje też, że w komunikacie nie zawarto informacji, gdzie właściwie uda się pojazd.
Nasza czytelniczka relacjonuje też, że w komunikacie nie zawarto informacji, gdzie właściwie uda się pojazd. Robert Woźniak
W wyniku piątkowej awarii tramwaju w centrum miasta, od godz. 8.05 do 8.30 doszło do wstrzymania ruchu tramwajowego na odcinku ulicy Bukowskiej - na wysokości hotelu Sheraton - w kierunku ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego. Tramwaje w tym czasie jeździły objazdami. Następnie ruch tramwajowy w tym miejscu był całkowicie wyłączony i uruchomiono komunikację zastępczą. Sytuacja ta niestety przysporzyła pasażerom niemało nerwów...

Nasza czytelniczka, która akurat podróżowała w tym czasie szóstką, opisała, że dojeżdżając do przystanku Poznań Główny od strony Wierzbięcic nie podano komunikatu o zmianie trasy. Wybrzmiał on w pojeździe dopiero po wyruszeniu pojazdu z przystanku i o tym, że tramwaj skręca w lewo na Dworzec Zachodni zamiast w prawo na Most Dworcowy pasażerowie dowiedzieli się, kiedy tramwaj już wykonał manewr. Sytuacja nie pozwoliła więc podróżnym wysiąść z pojazdu zawczasu na Poznaniu Głównym. Nasza czytelniczka relacjonuje też, że w komunikacie nie zawarto informacji na czym polega zmiana trasy i gdzie właściwie uda się pojazd.

Częste awarie szóstki...

Naszą czytelniczkę zbulwersowało też podstawianie na trasę szóstki starszych modeli tramwajów, które wydawać się mogą bardziej podatne na usterki.

O sprawę zapytaliśmy ZTM i MPK

W odpowiedzi na nasze pytanie przedstawiciel Zarządu Transportu Miejskiego poinformował nas, że opisane sytuacje zależą od decyzji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.

Standardy, które określa ZTM faktycznie dotyczą typu pojazdów - np. tego czy na danej trasie musi on być niskopodłogowy czy nie, jednak o tym jaki pojazd – starszy czy nowszy – decyduje MPK – informuje nas rzecznik ZTM.

Podobnie wyjaśniono nam, że jeśli chodzi o komunikaty, to te dotyczące remontów przygotowuje ZTM, jednak za bieżące, dotyczące usterek i awarii odpowiada MPK.

MPK wyjaśniło więc, że w tej chwili na poznańskich torach wykorzystuje się wszystkie modele tramwajów jakie posiada spółka, dlatego też te starszego typu muszą cały czas jeździć.

- MPK Poznań posiada obecnie 227 pociągów tramwajowych: 25 z nich to składy 105Na. Tramwaje tego typu są stale wykorzystywane do obsługi linii komunikacyjnych (jedynie w wakacje letnie, z uwagi na znacząco mniejsze zamówienie na przewozy, możliwa była rezygnacja z ekspediowania ich na linie). Na co dzień służby MPK dokładają starań, aby na wszystkich liniach komunikacyjnych funkcjonował tabor w jak najwyższym możliwym stopniu odpowiadający oczekiwaniom pasażerów

- informuje Agnieszka Smogulecka, rzeczniczka MPK.

Rzeczniczka informuje też, że spółka stara się ekspediować tramwaje tak, aby żadna linia nie była obsługiwana przez pojazdy starszego typu. 8 spośród 11 tramwajów kursujących na linii 6 to tramwaje niskopodłogowe czyli nowszych typów (73 proc.).

- Tabor ekspediowany jest na linie tak, aby żaden obszar miasta nie był obsługiwany wyłącznie przez wysokopodłogowe wagony starszego typu. Szczególny nacisk kładziony jest na osiedla, jak np. Wilda i Jeżyce, na których infrastruktura przystankowa utrudnia wejście do starszego typu (wysokopodłogowych) pojazdów

- informuje Smogulecka.

Smogulecka wyjaśniła też, że komunikaty głosowe w sytuacjach awaryjnych inicjowane są przez motorniczego.

- Informacją pasażerską w zakresie transportu publicznego w Poznaniu zajmuje się ZTM, który przygotowuje m.in. komunikaty głosowe, w tym również te zapowiadające zaplanowane zmiany tras linii. Ich emisja następuje automatycznie w określonych przez Organizatora transportu zbiorowego miejscach (odcinkach tras). Natomiast w sytuacjach nagłych (awaryjnych) komunikat informujący o zmianie trasy jest inicjowany przez prowadzącego pojazd na przystanku poprzedzającym wjazd na odcinek objazdowy, a w przypadku gdy informacja o objeździe dotrze do motorniczego między przystankami – na pierwszym przystanku po wjeździe na ten odcinek

- wyjaśnia.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Obserwuj nas także na Google News

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Zbulwersowani pasażerowie narzekają na szóstkę... Co na to MPK? - Głos Wielkopolski

Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto