Weszły w życie przepisy nakładające m. in. na fundacje i stowarzyszenia, które podlegają wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego, obowiązek zgłoszenia do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych. Ten wynika z ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
Zgłoszenia dokonuje się drogą elektroniczną na stronie Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych, klikając w zakładkę „Utwórz zgłoszenie”.
W przypadku organizacji zarjestrowanych w KRS po 31 października 2021 r. zgłoszenia dokonuje się w terminie 7 dni od dnia wpisu danego podmiotu do KRS. W takim samym terminie dokonuje się zgłoszenia każdej zmiany danych już zgłoszonych do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych.
Podmioty wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego przed 31 października 2021 r. winny dokonać zgłoszenia do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych w terminie do 31 stycznia 2022 roku.
Zgłoszenia dokonuje osoba uprawniona do reprezentacji danego podmiotu. Samo zgłoszenie jest bezpłatne, ale wymaga posiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP.
Więcej informacji na stronie Ministerstwa Finansów w niżej podanych linkach:
https://www.gov.pl/web/finanse/centralny-rejestr-beneficjentow-rzeczywistych
https://crbr.podatki.gov.pl/adcrbr/#/
oraz na stronie internetowej organizacji pozarządowych www.ngo.pl :
https://publicystyka.ngo.pl/ngo-i-zglaszanie-beneficjentow-rzeczywistych-przypominamy-o-nowych-obowiazkach-organizacji
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?