- W ostatnich dniach notujemy coraz większą liczbę nowego rodzaju oszustw - mówi Iwona Liszczyńska z biura prasowego wielkopolskiej policji.
Na czym polega oszustwo? Do pokrzywdzonej osoby dzwoni najczęściej mężczyzna ze wschodnim akcentem. - Przedstawia się z imienia i nazwiska oraz informuje, że dzwoni z infolinii banku, w którym pokrzywdzona osoba ma konto. Oszuści dzwonią z numerów bardzo podobnych do numerów infolinii bankowych. Niejednokrotnie różni się on tylko jedną cyfrą, więc rzeczywiście pokrzywdzeni mogą dać się nabrać i uznać, że to pracownik infolinii - opowiada Iwona Liszczyńska.
Następnie oszust informuje wytypowaną osobę, że jej bank rzekomo udaremnił próbę bezprawnej wypłaty pieniędzy z konta przez jakąś osobę. - Oszuści mówią, że tym razem udało się to udaremnić, ale na przyszłość polecają zainstalować aplikację, która uchroni przed nieuprawnionym ściągnięciem pieniędzy z konta. W praktyce jest to jednak narzędzie dzięki któremu oszuści przejmują dostęp do naszego telefonu. Mają dostęp do mobilnej bankowości internetowej, dzięki czemu mogą dokonać przelewu pieniędzy - tłumaczy Iwona Liszczyńska.
W ostatnich dniach taki telefon otrzymała jedna z kobiet, która na szczęście nie dała się oszukać. Wszystko dlatego, że oszust podał za wysoką kwotę, której ściągnięcie z konta potencjalnej pokrzywdzonej rzekomo miał udaremnić bank.
- Działając w ten sposób oszuści mogą wyczyścić nasze konta - ostrzega Iwona Liszczyńska, zaś policjanci apelują o ostrożność i uwagę.
Chcesz wiedzieć więcej?
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?