- W nowej siedzibie mamy do dyspozycji więcej pomieszczeń i poczekalnię, której nie było w starym miejscu – mówi Jerzy Majas, dyrektor tego wydziału. - Ale mieszkańcy powiatu nie przychodzą tutaj, żeby czekać dlatego na parterze przygotowaliśmy osiem stanowisk obsługi, gdzie będzie można załatwić wszelkie sprawy związane z rejestracja czy wyrejestrowaniem pojazdów. Na drugim piętrze wydawane będą prawa jazdy jak i załatwiane pozostałe sprawy , którymi zajmuje się wydział.
Usprawnieniem będzie na pewno elektroniczny system kolejkowy. Jedną z zalet tego systemu będzie możliwość zarezerwowania kolejki przez internet i zaplanowania wizyty w urzędzie. A to ważne jeśli weźmie się pod uwagę fakt, że w wydziale komunikacji załatwia się w roku ok. 50 tysięcy spraw i wydaje 35 tysięcy decyzji administracyjnych z czego 28 tysięcy to sprawy związane z rejestracją pojazdów.
Podczas uroczystego otwarcia nowej siedziby o historii tego miejsca mówił Jan Kłysz, wicestarosta kaliski. Przypomniał, że budynek to dawne kolegium jezuickie. Samą przebudowę budynku i dostosowanie go do potrzeb urzędu rozpoczęto w 1999 roku i trwała ona do 2006 roku. W latach 2012-13 przeprowadzono termomodernizację, by wreszcie w 2017 roku zakończyć generalny remont.
Wydział komunikacji będzie działać w nowej siedzibie od wtorku, 28 marca. Od 3 kwietnia na pierwszym piętrze rozpocznie funkcjonowanie Wydział Architektury, Budownictwa i Gospodarki Przestrzennej kaliskiego starostwa. Tam, jak mówiła dyrektor tego wydziału – Patrycja Łakomiak, przygotowane będą dwa stanowiska obsługi klientów i osiem stanowisk pracy.
Pomidorowe dania z całego świata w wykonaniu Jana Kuronia
Źródło: Dzień Dobry TVN/x-news
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?