Jak twierdzą wykonawcy zima nie pokrzyżowała ich planów i cała inwestycja zostanie wykonana na czas, tzn. przed Euro 2012. - Bardzo niskie temperatury minimalnie opóźniły nasze prace, jednak na szczęście głównie te porządkowe – wyjaśnia Przemysław Moszczak, kierownik budowy. – Najważniejsze prace, czyli te bitumiczne i betonowe udało się nam ukończyć jeszcze przed nadejściem mrozów. Także kwiecień, najpóźniej maj to ostateczny termin oddania obiektu do użytkowania.
Zobacz także: Nowy terminal rośnie w oczach [ZDJĘCIA]
Lotnisko będzie prezentować się naprawdę imponująco. Nowa płaszczyzna postoju samolotów przewidziana jest na sześć stanowisk: trzy samoloty kodu C, a także co najmniej dwa duże samoloty kodu D i E. - Droga kołowania jest równoległa do drogi startowej i ma 2,5 km długości i będzie podłączona tzw. speedwayami, czyli drogami szybkiego zejścia– dodaje Moszczak. – Będą funkcjonować tam dwa rodzaje oświetlenia: osiowe, które będzie prowadziło samolot od drogi kołowania oraz oświetlenie krawędziowe, które spełni funkcję bezpieczeństwa.
Również sam terminal ma budzić podziw.
22 stanowiska check-in, nowoczesna sortownia bagażów wyposażona w system Crsiplant, który może obsługiwać jednocześnie nawet aż 12 zrzutni, a wszystko to w pięknej drewnianej oprawie. - Obecnie widzimy wyłącznie gołe ściany żelbetowe, jednak finalnie wszystko będzie zabudowane drewnem w aranżacji meblowej – wyjaśnia Adam Buko, z firmy Hochtief.
Najważniejsze informacje z Poznania - zamów nasz newsletter
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?