Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

PKP: Już jadą! Ruszyło połączenie pasażerskie z Krotoszyna do Wrocławia [ZDJĘCIA+FILM]

Wiesław Zdobylak
Pierwsi pasażerowie wsiadają do pociągu odjeżdżającego w kierunku Wrocławia
Pierwsi pasażerowie wsiadają do pociągu odjeżdżającego w kierunku Wrocławia Wiesław Zdobylak
W poniedziałek 25 marca, po półtorarocznej przerwie, na linię kolejową Krotoszyn–Wrocław powróciły pociągi osobowe! Od teraz do stolicy Dolnego Śląska jeździć będzie 7 kursów w tygodniu, a w weekendy – 4 kursy. Podróż będzie trwała średnio ok. 1,5 godziny. Linię obsługiwać będą składy N57AKD-1937 rb. Co ciekawe, pierwszy pociąg spóźnił się o 45 minut!

Inwestycja przebudowy i modernizacji linii kolejowej nr 281 na 40-kilometrowym odcinku Krotoszyn–Grabowno Wielkie trwała półtorej roku, od września 2017 do marca 2019 roku, i była kilkukrotnie przedłużana ze względu na sukcesywne powiększanie przez inwestora, czyli spółkę PKP PLK, zakresu prac. W sumie tak ważne dla nas przedsięwzięcie pochłonęło 155 mln zł.
W ramach modernizacji i remontu linii 281 na wspomnianym odcinku przebudowano wszystkie mosty, wiadukty i przepusty, wyremontowano torowiska poprzez kompleksową wymianę torów i podkładów kolejowych oraz tłucznia kamiennego, postawiono nową sieć trakcyjną, zainstalowano również nową sieć komunikacji i sterowania radiowego, nie mówiąc już o odbudowie systemu odwodnienia i kanalizacji informatycznej.
W trakcie prac przebudowano również wszystkie perony i przystanki (z wyjątkiem stacji Zduny), a więc w Grabownie Wielkim, Bukowicach Trzebnickich (tylko tam wybudowano mijankę; wcześniej mijanki istniały również w Miliczu i Rakoniewicach Milickich), Krośnicach, Miliczu, Rakoniewicach Milickich i Cieszkowie.

Bilet kupimy u konduktora
Odnowione perony na przystankach i stacjach kolejowych na trasie wyposażono w przezroczyste wiaty przystankowe z miejscem dla osób niepełno-sprawnych, tablice informacyjne, oświetlenie oraz podjazdy dla niepełnosprawnych.
Niestety, wbrew oczekiwaniom pasażerów i samorządowców z Dolnego Śląska i Wielkopolski remont nie obejmował samych dworców kolejowych i innych obiektów stacyjnych, które w tej chwili są odgrodzone od odnowionych peronów i do których nie przewidziano dojścia dla pasażerów.
Nie będą więc funkcjonować poczekalnie, jak w latach przeszłych, ani tym bardziej kasy biletowe. Bilety będzie można kupować wyłącznie u konduktorów w pociągu, już w trakcie podróży.

Trzeba będzie czekać w Oleśnicy
Pociągi osobowe z Krotoszyna do Wrocławia przez Milicz będą przejeżdżały przez Oleśnicę i Borowę Oleśnicką, przy czym podróżnych czeka dłuższy postój na stacji Oleśnica Główna, trwający co najmniej 20 minut.
Jedynym wyjątkiem od tej niezbyt korzystnej dla podróżnych reguły będzie poranny pociąg z Wrocławia do Krotoszyna z godz. 5:15, który pojedzie przez stację Oleśnica Rataje, przez co podróż będzie znacznie krótsza i trwać będzie tylko 67 minut (!).
Warto przypomnieć, przez dwa miesiące, od 8 kwietnia do 8 czerwca, trwać będzie planowy remont linii kolejowej na odcinku Grabowno Wielkie–Odolanów, co spowoduje, że wszystkie pociągi dalekobieżne InterCity, TLK i REGIO do Warszawy, Poznania i Kalisza przejadą przez Krotoszyn.

+++

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krotoszyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto