Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Płocku zmienia siedzibę
Od najbliższego poniedziałku, 10 października, Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Płocku zmienia swoją siedzibę. Nowym punktem przyjmowania mieszkańców będzie Urzędu Miasta Płocka al. Piłsudskiego 6 pokój 201 (II piętro). Wcześniej komisja funkcjonowała przy ulicy Misjonarskiej 22.
Zmianie nie ulegają natomiast godziny funkcjonowania komisji, która przyjmuje w następujących porach:
- poniedziałek, wtorek, środa – 15:30 – 18:30
- czwartek – 10:00 – 13:00
Telefon informacyjny do Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miasta Płocka 24 367 17 04.
Czym zajmuje się komisja?
Jak czytamy na stronie urzędu miasta Płocka, w kompetencjach Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych znajdują się następujące zadania.
Podejmowanie czynności zmierzających do podjęcia leczenia odwykowego osób zgłoszonych
do Komisji:- przeprowadzanie rozmów w sprawach osób nadużywających alkoholu,
- przyjmowanie i rejestrowanie wniosków o leczenie odwykowe wpływających z instytucji m.in. Prokuratury Rejonowej, Komendy Miejskiej Policji, Sądu Rejonowego, Izby Wytrzeźwień, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz od członków rodzin osób nadużywających alkoholu,
- motywowanie osób zgłoszonych do Komisji do podjęcia leczenia odwykowego,
- monitorowanie przebiegu leczenia,
- podejmowanie działań w stosunku do osób pijących alkohol w sposób ryzykowny i szkodliwy oraz kierowanie ich do miejsc pomocy specjalistycznej.
Podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby
uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu odwykowemu:- zlecanie przeprowadzania badań przez zespół biegłych w przedmiocie uzależnienia od alkoholu i wskazania formy leczenia osób zgłaszanych do Komisji,
- kierowanie wniosków do Sądu o nałożenie obowiązku leczenia w zakładzie lecznictwa
odwykowego, - wnoszenie środków odwoławczych od orzeczeń sądów I instancji w sprawach
o zobowiązanie do leczenia,
Kierowanie wniosków do Sądu o wgląd w sytuację małoletnich dzieci.
Występowanie członków Komisji w charakterze strony przed Sądem w sprawach o leczenie odwykowe.
Opiniowanie wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych
2021 przeznaczonych do spożycia na miejscu lub poza miejscem sprzedaży.Wszczynanie procedury „Niebieskie Karty.”
Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie. Kierowanie osób uzależnionych, współuzależnionych i doznających przemocy w rodzinie do instytucji świadczących usługi specjalistyczne. Współpraca z instytucjami – Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Komendą Miejską Policji, Izba Wytrzeźwień, Poradnią Profilaktyki
i Leczenia Uzależnień, Prokuraturą Rejonową, Sądem Rejonowym, Miejskim Zespołem Interpersonalnym d.s. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie itp. w sprawach osób zgłoszonych do Komisji.Udział w pracach Miejskiego Zespołu Interdyscyplinarnego d.s. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie i grupach roboczych powoływanych zgodnie z Ustawą z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.
Prowadzenie działań edukacyjnych mających na celu ograniczenie dostępności napojów alkoholowych i przestrzeganie zakazu sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia. Występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.
Opiniowanie wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych
przeznaczonych do spożycia na miejscu lub poza miejscem sprzedaży.
Potężne ulewy i gradobicia. Strażacy walczyli żywiołem
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?