Kredyt na mieszkanie? Zostaw to deweloperowi

Artykuł sponsorowany
Nowe mieszkanie w Poznaniu za 767 złotych miesięcznie, bez tracenia czasu w bankach, czy papierkowej roboty? Do tego pomoc w usunięciu przeszkód związanych ze zdolnością kredytową i załatwienie kredytu bez prowizji banku? To możliwe, ponieważ deweloperzy wiedzą, że nie każdy jest finansowym ekspertem i ma mnóstwo czasu na odwiedzanie banków. A mieszkania muszą się sprzedawać.

Deweloperzy muszą radzić sobie z obecną sytuacją na rynku, a więc braku rządowych dopłat z programu RnS. Sprawdziliśmy, jak to jest w naszym regionie. Przepytaliśmy ekspertów jednego z najdłużej istniejących na rynku ogólnopolskich deweloperów Murapol S.A.

- Koniec programu RnS nie oznacza, że ludzie przestali marzyć o własnych mieszkaniach. Tylko muszą otrzymać w pełni profesjonalną pomoc w uzyskaniu kredytu i załatwieniu formalności. Klient ma wybrać swoje mieszkanie, a eksperci muszą ich przeprowadzić przez cały proces kredytowy począwszy od przedstawienia oferty i wyliczenia wstępnej zdolności kredytowej, przez zgromadzenie dokumentów, nadzór nad przebiegiem procesu w banku do podpisania umowy kredytowej włącznie. – opowiada Michał Sapota, wiceprezes Murapolu.

Deweloper ma większą siłę przełożenia na banki. Dzięki współpracy z nimi może w kilka chwil porównać ofertę 25 różnych instytucji finansowych i wybrać najlepszą dla klienta. Pracownikowi banku zależy bowiem na sprzedaży najlepszego dla jego pracodawcy kredytu. Deweloperowi na załatwieniu klientowi jak najtańszego kredytu, aby sprzedać mieszkanie. Na dodatek np. Murapol negocjuje z bankami kilkaset kredytów miesięcznie w całej Polsce,
z tego powodu są one tańsze niż w ogólnodostępnej ofercie bankowej

- Nasi doradcy potrafią wybrać dla klienta optymalną ofertę, ale również pomagają Klientom w osiągnięciu zdolności kredytowej poprzez usunięcie różnych przeszkód i zaszłości związane z nierozliczonymi kredytami, kartami kredytowymi itd. – dodaje Michał Sapota.

Jego Spółka w Poznaniu buduje osiedle Nowe Winogrady przy ul. Hawelańskiej.
Szczegółowe informacje można uzyskać: Murapol S.A.: Oddział Poznań, ul. Hawelańska 6
tel. 61 826 69 84 lub na www.murapol.pl

Jak wybierać mieszkanie u dewelopera
Klient decyduje się na ważny krok, kupuje mieszkanie, przeważnie bierze kredyt na wiele lat. Co go czeka później, czy może jeszcze liczyć na pomoc dewelopera?
Mi chał Sapota, wice prezes Murapol S.A.:- Musi ją mieć. Opieka posprzedażowa jest jednym z kluczowych elementów w procesie sprzedaży mieszkań. Szczególną rolę odgrywa tutaj obsługa zgłoszeń reklamacyjnych - czas reakcji, sposób jej rozwiązania. Zakup mieszkania dla większości klientów jest nie tylko z finansowego punktu widzenia kluczowym wydarzeniem, często jest to transakcja, dokonywana raz przez całe życie, a przynajmniej raz na kilkadziesiąt lat.

Dlatego mieszkanie to ich najważniejsze dobro.
- Klienci przykładają dużą wagę do procesu kupna własnego mieszkania, jakości jego wykonania, a wszelkie pojawiające się w trakcie użytkowania usterki budzą wiele emocji. Stąd tak ważna jest najwyższa jakość obsługi klienta w tym zakresie oraz bardzo szybki czas reakcji na zgłoszenie. Słaba jakość opieki posprzedażowej wpływa nie tylko na wizerunek danego dewelopera, ale całej branży, podważa jej wiarygodność w oczach klientów, wytwarza negatywne skojarzenia.

Jak na przykład Państwo Spółka sobie z tym radzi?
- Stworzyliśmy w firmie osobną, wyspecjalizowaną komórkę, dedykowaną tylko i wyłącznie do opieki posprzedażowej, gdzie klienci mogą zwrócić się z każdym zapytaniem, zgłosić reklamację, poprosić o pomoc. Wiemy, że szybka reakcja na zgłoszenie i uczciwe rozwiązania sprawiają, że początkowo niezadowoleni klienci, nabierają zaufania do firmy, od której kupili mieszkanie i pewności, że nie zniknie ona z dnia na dzień z rynku, czy też całkowicie odwróci się od klienta pozostawiając go samemu sobie z nierozwiązaną sprawą. Wewnętrzne kontrole sprawdzają, czy pomoc klientowi udzielana jest jak najszybciej.

Ale opinie o firmach deweloperskich są często negatywne…
- Bo wynikają z negatywnych zachowań charakterystycznych dla deweloperów, którzy zajęli się tym segmentem rynku przypadkowo, traktując działalność deweloperską krótkookresowo, bądź kiedy nie stanowi ona ich core biznesu. Wysyp takich firm nastąpił w okresie rynkowej górki inwestycyjnej kilka lat temu i to przyczyniło się do zepsucia rynku i opinii całej branży. Na szczęście większość tych podmiotów zostało już zweryfikowanych przez rynek i szybko okazało się, że jeśli nie zmienią podejścia, będą zmuszeni zakończyć działalność. My działamy na rynku już 12 lat. Podobni nam deweloperzy planują długofalowy rozwój, dokładają starań by oferować swoim klientom najwyższą jakość lokali oraz usług, a opieka posprzedażowa jest jednym z głównych elementów kształtowania pozytywnego wizerunku firmy.

Może opieka posprzedażowa powinna stać się standardem?
- Branża deweloperska powinna podjąć wysiłki w celu wprowadzenia opieki posprzedażowej na jak najwyższy poziom, ponieważ wzrost zaufania potencjalnych klientów sprawi, iż ci którzy się wahają, obawiając się zakupu mieszkania z rynku pierwotnego, chętniej będą się na taki zakup decydowali. Działalność deweloperska w dużym stopniu opiera się na rekomendacji – klient zadowolony z jakości produktu, czyli mieszkania, jak i jakości obsługi, także tej posprzedażowej, chętnie poleca dewelopera swoim znajomym, rodzinie. Klient pozostawiony sam sobie znajdzie mnóstwo sposobów, aby o jego niezadowoleniu dowiedziało się jak najwięcej potencjalnych kupców. Satysfakcja raz pozyskanego klienta jest często więcej warta niż nakłady poniesione na zwrócenie uwagi nowych kupujących na ofertę dewelopera.

Dodaj ogłoszenie