Konin: Finał VI edycji Kampanii „Być Przedsiębiorcą”. Uczniowie pracowali w zespołach 2-3 osobowych nad projektami biznesowymi

Krzysztof Nowak
Krzysztof Nowak
W czwartek, 17 grudnia prezydent Konina Piotr Korytkowski, wraz ze swoim zastępcą Pawłem Adamowem, wręczyli nagrody dla niezwykle kreatywnych uczniów z konińskich szkół średnich. Siedem zespołów rywalizowało w konkursie „Młody przedsiębiorca - pomysł na biznes”.

Finał VI edycji Kampanii „Być Przedsiębiorcą”.

Uczniowie pracowali w zespołach 2-3 osobowych nad projektami biznesowymi. W trakcie pracy mogli skorzystać ze wsparcia mentora, który zapoznawał ich z metodami tworzenia kreatywnych rozwiązań. Młodzież zaprezentowała swoje pomysły przed komisją konkursową w formie filmowej.

–Zwyciężył zespół „ReUp” w składzie Anna Gąsiorowska i Wiktor Kurdek z Zespołu Szkół Górniczo-Energetycznych i. S. Staszica, który zaprezentował innowacyjną metodę przetwarzania plastikowych butelek pet na surowiec do drukarek 3D. Drugie miejsce przypadło uczniom Zespołu Szkół Technicznych im. Marii Składowskiej-Curie: Patryk Balcerzak, Łukasz Krych, Dawid Niciński, których pomysł „FUMOSS” zakładał budowę instalacji do oczyszczania powietrza w przestrzeni miejskiej wykorzystujące naturalnie rosnący mech. Natomiast trzecie miejsce zajęli uczniowie Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego im. S. Batorego: Anna Gołza, Adam Wojtkiewicz, Wiktor Walczak z projektem Star Carbo. Ich firma zajmie się produkcją włókna węglowego na potrzeby produkcji kadłubów jachtów.

Ponadto w rywalizacji udział wzięli uczniowie ze szkół:

-II Liceum Ogólnokształcące im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego (Michał Urban, Jakub Borowiecki, Jerzy Czarnecki),
-II Liceum Ogólnokształcące im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego (Oliwier Plamowski,
Bartosz Dębczyński, Anna Bereszyńska),
-Zespół Szkół im. Kopernik (Martyna Antecka, Daria Ciurysek, Martyna Biedziak),
-Zespół Szkół im. Kopernik (Mateusz Olejnik, Filip Wesołowski).

Byliśmy pod ogromnym wrażeniem wszystkich zaprezentowanych pomysłów na biznes. Uczniowie doskonale poradzili sobie z trudnym wyzwaniem, jakie przed nimi postawiliśmy. Wykazali się innowacyjnym i kompleksowym podejściem w prezentowaniu swoich projektów. Tematyka większości nawiązywała do branży OZE. Dodatkowo, ich projekty opracowane zostały w bardzo krótkim czasie w warunkach online. Kompilacja tych czynników pokazuje, że młodzież naprawdę miała trudny orzech do zgryzienia.

Kryzys klimatyczny, kryzys demograficzny?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie