Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
2 z 5
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i...
fot. Fot. Alexander Grey/unsplash

Jak prowadzić lekcje, aby dzieci lubiły matematykę? Sprytne i sprawdzone metody i triki

Co wolisz?

Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i uzasadnienia swojego myślenia.

Nauczyciel pokazuje dwa obrazy przedstawiające: okrągłą i prostokątną pizzę i pyta uczniów: „Czy wolałbyś zjeść dwa plasterki z okrągłej pizzy o średnicy 12 cm, która została pokrojona na osiem kawałków, czy zjeść jeden plaster z pizzy o wymiarach 15 na 10 cm, który został pocięty na sześć kawałków? W tej rozmowie uczniowie muszą porównać wielkość obu kawałków i będą musieli uzasadnić swój wybór – mówi Danuta Sterna. - Jest to rodzaj pytania kluczowego, które polecane jest nauczycielom stosującym ocenianie kształtujące.

Zobacz również

Kradzione, luksusowe auta w tirze na A4 pod Wrocławiem. Ależ schowane!

NOWE
Kradzione, luksusowe auta w tirze na A4 pod Wrocławiem. Ależ schowane!

Wyruszyła 369. Łowicka Piesza Pielgrzymka na Jasną Górę

Wyruszyła 369. Łowicka Piesza Pielgrzymka na Jasną Górę

Polecamy

Wycofana czekolada! Może być groźna dla alergików

Wycofana czekolada! Może być groźna dla alergików

Taryfikator mandatów 2024. Jaki mandat za przekroczenie prędkości dla motocyklistów?

Taryfikator mandatów 2024. Jaki mandat za przekroczenie prędkości dla motocyklistów?

Przyjmujesz tak żelazo? Może się nie wchłaniać, a ty sobie szkodzisz

Przyjmujesz tak żelazo? Może się nie wchłaniać, a ty sobie szkodzisz