MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

HANDEL - Czas na Carrefour

Marcjanna Krotoschak
W Poznaniu Carrefour otwiera dziś hipermarket przy ulicy Góreckiej 30, który zajmowała wcześniej Hypernova - FOT. Andrzej Szozda
W Poznaniu Carrefour otwiera dziś hipermarket przy ulicy Góreckiej 30, który zajmowała wcześniej Hypernova - FOT. Andrzej Szozda
Sieć handlowa Carrefour zakończyła modernizację piętnastu hipermarketów Hypernova oraz trzech supermarketów Albert, przejętych ponad trzy miesiące temu. Otwarcie 18 sklepów pod marką Carrefour zaplanowano dzisiaj.

Sieć handlowa Carrefour zakończyła modernizację piętnastu hipermarketów Hypernova oraz trzech supermarketów Albert, przejętych ponad trzy miesiące temu. Otwarcie 18 sklepów pod marką Carrefour zaplanowano dzisiaj. W Wielkopolsce nowe placówki pojawią się w Poznaniu, Gnieźnie i Koninie.

Francuska grupa posiada w Polsce 339 obiektów, z czego 70 to hipermarkety. W tym roku firma sfinalizowała przejęcie blisko 200 sklepów, funkcjonujących do tej pory pod innymi markami. Wartość inwestycji wyniosła 375 milionów euro. Francuski gigant spodziewa się, że przyniesie ona wzrost przychodów nawet do 40 procent w ciągu najbliższych trzech lat.
– Przekształcenie chcemy zakończyć do czerwca przyszłego roku. Koszt zmiany jednego sklepu to średnio 1,5 miliona złotych – mówi Francois Melchior de Polignac, członek zarządu Carrefour Polska.
Z obiektów, które sieć oficjalnie otwiera 4 października, wszystkie zostały zmodyfikowane i unowocześnione według koncepcji handlowej Carrefour. Zmianie uległo wyposażenie działów, a także rozmieszczenie towarów na półkach.
Przejęcie sklepów konkurencyjnych sieci to nie jedyna inwestycja grupy Carrefour w naszym kraju. Carrefour Polska zadebiutował również w segmencie sklepów osiedlowych. Markę „5 minut” stworzono specjalnie na potrzeby polskiego rynku. Pierwszy sklep pod tą nazwą został otwarty pod koniec ubiegłego miesiąca w Lesznie.
– Na razie planujemy od 20 do 40 takich obiektów, jeśli jednak zgłosi się więcej chętnych do ich prowadzenia, to przyjmiemy ich z otwartymi rękami – mówi Alain Souillard, prezes Carrefour Polska.
Nowe sklepy będą prowadzone w systemie franczyzowym, w którym sieć posiada już ponad cztery tysiące placówek w 17 innych krajach. Stanowią one ponad 40 procent sklepów całej grupy i generują 25 procent jej obrotów. Powierzchnia marketów osiedlowych nie będzie przekraczała 500 metrów kwadratowych, a ich oferta ma zawierać od 2,5 tysiąca do 4,5 tysiąca produktów, także pod własną marką. Tarek Ouaibi, wiceprezes Carrefour Polska zapowiedział, że firma będzie prowadzić ostrą politykę cenową, by przyciągnąć klientów, o których do tej pory walczyły między sobą Żabka, Lewiatan i abc. •

Głos Wielkopolskidostępny także w wersji elektronicznej - [

ZAMÓW TERAZ SMS-em!

](http://www.prasa24.pl)

od 7 lat
Wideo

Młodzi często pracują latem. Głównie bez umowy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wielkopolskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto