Wcześniej punkt działał od godz. 8 do 22. Z Przemyśla Głównego do Poznania przyjeżdżały pociągiem Ukrainki z dziećmi, szukające schronienia przed wojną. W rozkładzie jazdy pociągów, do stolicy Wielkopolski docierały one też po godz. 22. Wówczas nie działał już punkt, w którym mogłyby zasięgnąć przydatnych informacji. Co z kolei, jak informowali nas czytelnicy, generowało spore problemy.
– W nocy z wtorku na środę, kilka minut przed godziną 1 byłem na dworcu, żeby dostarczyć wodę i słodycze dla przebywających tam Ukraińców z dziećmi. Panował tam wtedy tłok, grupa osób pochodzących z Ukrainy liczyła ok. 50 osób. Oni byli przerażeni, zmęczeni i zdezorientowani. Gdyby nie wolontariusze, którzy z własnej woli w nocy zdecydowali się przyjść na dworzec i pomagać, to osoby przybywające do Poznania byłby skazane tylko na siebie, ponieważ punkt informacyjny - stworzony, by pomagać uchodźcom - czynny jest tylko do godz. 22. Uważam, że jest to skandaliczna decyzja
– poinformował naszą redakcję pan Michał.
Czytelnik tłumaczył również, że oznaczenia w języku ukraińskim znajdujące się na dworcu i mówiące m.in. o tym, jak dotrzeć do całodobowego punktu recepcyjnego na terenie MTP, są nieczytelne i jest ich zbyt mało.
Poprosiliśmy przedstawicieli urzędu wojewódzkiego o skomentowanie tej sytuacji. Zapytaliśmy dlaczego punkt na dworcu nie jest czynny całodobowo, jak również o to, z czego wynika tak mała liczba oznaczeń i informacji na dworcu. Bezpośredniej odpowiedzi na nasze pytania jednak nie uzyskaliśmy.
Zamiast tego tuż przed godz. 17 przedstawiciele Urzędu Wojewódzkiego przesłali do mediów oficjalny komunikat z informacją, że punkt informacyjny na Dworcu Głównym będzie działał całodobowo.
- Dzięki temu o każdej porze dnia i nocy osoby uciekające przed wojną z Ukrainy będą mogły znaleźć w nim informacje i pomoc. Wojewoda wielkopolski na bieżąco monitoruje sytuację i w zależności od zmieniającego się stanu i potrzeb dostosowuje działania tak, aby każda z osób przybywających do Poznania i Wielkopolski czuła się bezpiecznie
– przekazuje Nina Swarcewicz z biura prasowego wojewody.
Zgodnie z informacją, działania mają usprawnić komunikację i dostępu do informacji na Dworcu Głównym w Poznaniu. Zostanie też zwiększona dystrybucja plakatów, mapek i ulotek, tak aby ułatwić poruszanie się w obrębie dworca i punktu recepcyjnego.
- Reagujemy tak szybko, jak jest to możliwe na otrzymywane sygnały, jednakże bieżąca sytuacja jest niezwykle dynamiczna i zmienia się z godziny na godzinę
- mówi wojewoda wielkopolski Michał Zieliński.
W zależności od przepustowości transportu osób uciekających przed wojną z Ukrainy dostosowywane są działania i zakres osób działających przy obsłudze punktu.
- Doceniam zaangażowanie pracowników urzędu i jestem im wdzięczny za ich pracę w tak trudnym czasie. Dziękuję także wszystkim wolontariuszom oraz służbom. Działając razem jesteśmy w stanie zapewnić obywatelom Ukrainy schronienie i bezpieczeństwo w naszym kraju
- dodaje wojewoda.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?