Na spotkanie przybyli przedstawiciele samorządów z południowej Wielkopolski, burmistrzowie i wójtowie powiatów: ostrowskiego, sieradzkiego, konińskiego, tureckiego, ostrzeszowskiego, pleszewskiego, kępińskiego oraz kaliskiego. Uczestniczyli w nim również przedstawiciele instytucji odpowiedzialnych za projektowanie oraz przedsiębiorstw specjalizujących się w budowie dróg, produkcji surowców, a także środowisko uczniowskie.
- To nowy temat i traktujemy go w kategorii nowinki – mówi Krzysztof Nosal, starosta kaliski. - Na razie jesteśmy jednak za biedni, aby budować drogi w tej technologii. Jak nam mówiono jest ona opłacalna w przedziale 30 lat, biorąc pod uwagę koszty utrzymania dróg. Natomiast jeśli chodzi o ścieżki rowerowe to byłbym skłonny optować za takim właśnie rozwiązaniem. Będą niewiele droższe od tych z kostki brukowej, ale nie wymagają konserwacji i są bardziej przyjazne dla rowerzystów.
Podczas spotkania specjaliści firmy Lafarge Polska - Stella Szarmach oraz Jędrzej Zdziechowski i Sylwester Gruszczyński przedstawili ciekawe prezentacje obrazujące wykonawstwo, a także możliwości technologiczne produktów. Porównano także opłacalność budowy nawierzchni betonowych i tradycyjnych nawierzchni bitumicznych. Okazuje się, że gwarancja na dobrze wykonane drogi betonowe to od 15 do 25 lat. To bardzo dobra informacja dla samorządów, bo obecnie na swoje inwestycje asfaltowe otrzymują gwarancję od 3 do 5 lat. Przekonywano, że betonowe drogi to inwestycje, które mogą służyć wiele lat. I choć koszt ich wykonania jest wyższy, niż przy budowie dróg asfaltowych, to już samo utrzymanie dróg niewspółmiernie niższe.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?