Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Agencja PKO BP w Pleszewie zniknie z ulicy Poznańskiej 31 stycznia. To ostateczna decyzja Banku Polskiego

Sandra Perlińska
S. Perlińska
Wracamy do tematu. Ponad 1 000 pleszewian podpisało się pod listą przeciw likwidacji agencji PKO BP przy ul. Poznańskiej w Pleszewie. Mimo protestu, zarząd banku nie zmienia decyzji o zamknięciu agencji

Dla wielu klientów Agencji PKO Banku Polskiego przy ul. Poznańskiej w Pleszewie za chwilę skończy się świat.. 31 stycznia placówka prowadzona przez przedsiębiorcę od 2015 r ma zostać zlikwidowana. Pleszewianie jednak nie poddają się tak łatwo i... protestują. Zebrano aż 1 000 podpisów pod listem z prośbą o zatrzymanie agencji. Czy się uda? - Wielu ludzi korzysta z usług agencji w tej lokalizacji od 20 lat! To dla nich szok - mówi Mariola Jakubowska, jedna z protestujących.

Agencja ma zostać zamknięta z powodów biznesowych, Jak podaje dyrektor oddziału PKO BP w Pleszewie Beata Kasołka w związku z przechodzeniem klientów do zdalnych kanałów obsługi, modyfikowany jest również model współpracy z agentami. Równolegle z procesem modernizacji oddziałów bank rozwija również sieć urządzeń samoobsługowych. Obecnie klienci mogą korzystać z ok. 3,2 tys. bankomatów tym ponad 1000 bankomatów z funkcją wpłatomatów. Dodatkowo klienci banku mogą korzystać z systematycznie wzbogacanych usług bankowości elektronicznej, jak również z aplikacji mobilnej http://iko.pkobp.pl.

Protestujący pleszewianie podkreślają, że agencję odwiedza każdego dnia kilkadziesiąt osób i często są to ludzie starsi, emeryci, osoby mające problemy z poruszaniem się. - Obecnie na obsłużenie czeka się tam (w Oddziale banku PKO BP na Rynku - przyp. red.) od kilkunastu do kilkudziesięciu minut - czytamy w liście protestacyjnym. Jako argumenty padają również: kilkakrotnie wyższe opłaty za przelewy w banku (w agencji koszt przelewu to 2,5 zł - 3,5 zł, natomiast w banku to kwota 10 zł i więcej).

W imieniu klientów PKO BP na co dzień korzystających z agencji wystąpiły radna miejska gminy Pleszew Jolanta Molska oraz Mariola Jakubowska. Obie korzystające z usług PKO BP i agencji przy ul. Poznańskiej. To właśnie one spotkały się w środę rano się z dyrektor Oddziału PKO BP w Pleszewie.

Beata Kasołka podkreślała, że mają dla klientów PKO BP wiele alternatywnych rozwiazań np. stałe zlecenia, czy polecenia zapłaty. Jak wyjaśniała bank stara się zachęcać klientów do korzystania z elektronicznych kanałów dostępu do usług bankowych oraz urządzeń samoobsługowych w przypadku prostych transakcji jak wpłaty/wypłaty gotówkowe czy regulowanie płatności np. za prąd czy mieszkanie, które w formie przelewu są bezpłatne.. Obiecała, że każdemu z klientów, który nie potrafi sam wprowadzić stałych zleceń na koncie, pomogą pracownicy banku.

- ... ale ludzie preferują tradycyjne metody - podkreślała Mariola Jakubowska. Natomiast Jolanta Molska dodała, że nigdy nie korzystała z wpłatomatów i nie ma zamiaru korzystać. - Dla wielu ludzi to kłopot, to tylko rzecz, a one się zacinają i psują - mówi.

Sprawdźcie, co odpowiał Bank Polski PKO już na kolejnej stronie

Szanowni Państwo,
W odpowiedzi na zgłoszenie z dnia 17 stycznia dotyczące likwidacji Agencji PKO Banku Polskiego w
Pleszewie przy ul. Poznańskiej 31, skierowane w imieniu grupy Klientów dziękuję za kontakt. Podjęcie takiej
inicjatywy jest dla naszego Banku oznaką wielkiej troski i potwierdzeniem, że Klientów i Bank wiążą wspólnie
istotne relacje.
Uprzejmie informuję, że decyzja dotycząca Agencji PKO Banku Polskiego przy ul. Poznańskiej 31 w Pleszewie,
jak i pozostałych placówek w sieci dystrybucyjnej Banku podejmowane są po wszechstronnej analizie, w
której uwzględnia się m. in. wyniki finansowe, uwarunkowania rynkowe jak również czynniki społeczne.
Biorąc pod uwagę, jak ważna jest satysfakcja Klientów PKO Banku Polskiego i szanując możliwość wyboru
przez każdego Klienta dogodnego kanału kontaktu z Bankiem, podejmowane są działania związane z
zapewnieniem optymalnych warunków obsługi. Zapewniam, że równomierne zagospodarowanie rynku oraz
istniejącego potencjału i dostosowanie liczby oddziałów do potrzeb biznesowych to jedne z ważniejszych
podejmowanych przez Bank działań. Rozwój urbanistyczny miast generuje nowe perspektywy i centra
rozwojowe, a PKO Bank Polski jako nowoczesny Bank uczestniczy w ich współtworzeniu, śledząc te zmiany
dostosowuje sieć placówek poprzez ich modernizację, do rozwoju poszczególnych obszarów biznesowych.
Zachęcam do korzystania z obsługi 1 Oddziału naszego Banku w Pleszewie zlokalizowanego przy ul. Rynek
20, w odległości ok. 400 metrów od likwidowanej agencji, czynnego od poniedziałku do piątku w godzinach
od 9:00 do 17:00. Bardzo istotne jest, że oddział dysponuje szerszym zakresem usług niż agencja.
Specyfika pracy w tej placówce oraz funkcjonujący w niej system kolejkowy umożliwiają zorganizowanie sprawnej obsługi Klientów podstawowych w zakresie transakcyjnym. Do dyspozycji Klientów jest 7
stanowisk kasowo-transakcyjnych oraz wydzielone stanowiska doradcze do obsługi kredytów
mieszkaniowych, bankowości osobistej, a także przedsiębiorstw. Dodatkowo przy oddziale znajduje się
bankomat z funkcją wpłatomatu oraz wrzutnia przeznaczona dla Klientów firmowych.
Ponadto Klienci Banku mogą korzystać z systematycznie wzbogacanych usług bankowości elektronicznej
(bankowość elektroniczna to m. in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd czy mieszkanie bez
konieczności wizyty w placówce), jak również z aplikacji mobilnej http://iko.pkobp.pl.
Pracownicy oddziału na bieżąco służą pomocą Klientom zainteresowanym skorzystaniem z alternatywnych
kanałów dostępu.
Do dyspozycji Klientów w Pleszewie pozostają również dwa bankomaty: w Ratuszu przy ul. Rynek 1 oraz w
Agencji przy ul. Mieszka I 2 D.
Zachęcam Państwa do korzystania zarówno z obsługi w placówkach, jak i z nowoczesnych technologii,
takich jak serwis telefoniczny, bankowość elektroniczna iPKO lub aplikacja mobilna IKO, które umożliwiają
wykonanie wielu dyspozycji oraz są doceniane przez naszych Klientów. Podkreślam, że wszystkie te
rozwiązania gwarantują wysoką jakość obsługi.
Mam nadzieję, że dalsze korzystanie z usług PKO Banku Polskiego spełni Państwa oczekiwania.
Z poważaniem,
Beata Sagan
Kierownik zespołu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wielkopolskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto