Warto przypomnieć, że w czasie II wojny światowej na MTP w Poznaniu Niemcy uruchomili produkcję samolotów Fecke-Wulf, co z terenów targowych uczyniło cel alianckich nalotów. Dzieła zniszczenia dopełniły walki w 1945 roku. Zniszczeniu uległo 85 procent terenów targowych, mimo to już w rok po wojnie odbyła się pierwsza krajowa wystawa gospodarcza p.n. "odzież i dom" , a w 1947 - międzynarodowa.
Zobacz też: Samochody PRL-u - Auta z lat 40. i 50. na MTP [ZDJĘCIA]
Bez większej przesady można stwierdzić, że historia Międzynarodowych Targów Poznańskich to też historia światowej, a przede wszystkim europejskiej motoryzacji. W powstającym z ruin kraju potrzeba było ciężarówek, autobusów, ciągników. Można je było obejrzeć na poznańskich targach. Targowi goście mogli między innymi przyjrzeć się wówczas np. autobusom marki Chausson, samochodom IFA, ciągnikom Ursus itp. W kolejnej dekadzie na poznańskich targach młode polskie państwo chwaliło się już rodzimymi markami aut osobowych, dostawczych i ciężarowych (lublin, star 20, warszawa, mikrus, syrena, nysa, żuk ). Były też autobusy. Oczywiście, w Poznaniu nie brakowało światowych marek.
Zobacz też: Samochody PRL-u - "Nysą dookoła Azji" [ZDJĘCIA]
Kolejne dekady polskiej motoryzacji to przede wszystkim auta produkowane na licencji i wozy rodzimej myśli technicznej. W latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ubiegłego stulecia na MTP można było podziwiać też prawdziwe perełki zachodniej motoryzacji.
Zobacz też: Samochody PRL-u - Pamiętacie Tarpana z Poznania? [ZDJĘCIA ARCHIWALNE]
Skomentuj:
Samochody PRL-u. Auta z lat 60. i 70. na MTP [ZDJĘCIA]
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?