Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

"Południowa obwodnica Gniezna". Od strony ul. Witkowskiej postępuje wycinka drzew

Mikołaj Stopczyński
Trwa przygotowanie pod budowę drogi łączącej DW 260 z DK 15. Tak zwana "południowa obwodnica" ma być alternatywnym połączeniem między ulicami Wrzesińską i Witkowską, zwłaszcza dla ciężkich samochodów przemieszczających się trasą tranzytową.

Rozległy teren leśny wymaga dużego skoncentrowania sił na porządkowaniu placu budowy do pierwszych robót ziemnych. Przygotowanie gruntu pod budowę ma się rozpocząć w połowie marca. W okolicach ulic Grunwaldzkiej i Sosnowej trwa wycinka i karczowanie drzew. Nowa droga ma być alternatywnym połączeniem między ulicami Wrzesińską i Witkowską, zwłaszcza dla ciężkich samochodów przemieszczających się trasą tranzytową.

"Południowa obwodnica Gniezna". Od strony ul. Witkowskiej po...

- W ramach budowy drogi łączącej drogę wojewódzką nr 260 z drogą krajową nr 15 w Gnieźnie zinwentaryzowano około 500 drzew kolidujących z przedsięwzięciem i przeznaczonych do wycinki

- przekazał nam Roman Świergiel, zastępca dyrektora Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu.

O liczbie trzykrotnie większej pisze za to radny Tomasz Dzionek.

- Las Miejski w Gnieźnie w znaczący sposób dotknęła nawałnica w 2017 roku. Kolejną katastrofą będzie wycięcie pod budowę tzw. południowej obwodnicy Gniezna blisko 1500 drzew. Ogromną ilość stanowią kilkudziesięcioletnie sosny i dęby. Następne pokolenia nam tego nie wybaczą.

Początek inwestycji stanowi pięciowlotowe rondo w rejonie skrzyżowań z ulicami: Graniczną, Cisową i Jastrzębią (w ciągu drogi krajowej nr 15). Wybudowany zostanie dodatkowy odcinek ul. Jastrzębiej do obsługi nieruchomości, które dotychczas miały dostęp z drogi krajowej. Następnie łącznik krzyżuje się z ulicami Grunwaldzką i Sosnową. W ciągu głównej trasy zaprojektowano dodatkowe pasy ruchu dla lewoskrętów. Koniec realizacji zadania to 3-wlotowe rondo przy DW 260. Tutaj po stronie zachodniej poprowadzona będzie dwukierunkowa ścieżka rowerowa o szerokości 2 m.

Jarosław Grobelny, zastępca prezydenta Gniezna, podkreślał, że przebieg drogi to wynik kompromisu między mieszkańcami tej części Gniezna a Lasami Państwowymi.

– Przypomnę, że pierwotnie nowo budowana droga miała przebiegać ul. Leśną jako ulicą zbiorczą. Mieszkańcy najbliższej okolicy chcieli jednak zmiany jej przebiegu. W związku z tym Lasy Państwowe przedłożyły 3 propozycje, najmniej uciążliwe zarówno z punktu widzenia gospodarki leśnej, jak i komfortu najbardziej zainteresowanych mieszkańców. W trakcje konsultacji mieszkańcy wybrali jedną z nich

– tłumaczył zastępca prezydenta Gniezna Jarosław Grobelny. I dodał, że budowa nowej drogi łączącej jest istotna, bo tu planowane jest przekierowanie ruchu tranzytowego, co ma odciążyć i ograniczyć natężenie ruchu na ul. Wolności.

Długość odcinka: 2,2 km
Wartość robót: 21,9 mln zł
Dofinansowanie Unii Europejskiej: 16,8 mln zł
Udział finansowy Miasta Gniezno: 3,4 mln
Udział finansowy Budżetu Państwa: 1,7 mln złotych
Wykonawca: COLAS Polska
Termin odbioru ostatecznego inwestycji: 404 dni od daty podpisania umowy (listopad 2022)

Zakres robót obejmuje m.in.:

  • budowę dwóch rond
  • budowę dwóch czterowlotowych skrzyżowań
  • budowę przejść dla pieszych wraz z oświetleniem drogowym
  • budowę zatok autobusowych, chodników i ciągów rowerowych
  • budowę kanalizacji deszczowej
  • budowę elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym znaków aktywnych na wyspach wzniesionych
  • budowę przepustów, przebudowę istniejących zjazdów.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gniezno.naszemiasto.pl Nasze Miasto