Rozległy teren leśny wymaga dużego skoncentrowania sił na porządkowaniu placu budowy do pierwszych robót ziemnych. Przygotowanie gruntu pod budowę ma się rozpocząć w połowie marca. W okolicach ulic Grunwaldzkiej i Sosnowej trwa wycinka i karczowanie drzew. Nowa droga ma być alternatywnym połączeniem między ulicami Wrzesińską i Witkowską, zwłaszcza dla ciężkich samochodów przemieszczających się trasą tranzytową.
- W ramach budowy drogi łączącej drogę wojewódzką nr 260 z drogą krajową nr 15 w Gnieźnie zinwentaryzowano około 500 drzew kolidujących z przedsięwzięciem i przeznaczonych do wycinki
- przekazał nam Roman Świergiel, zastępca dyrektora Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu.
O liczbie trzykrotnie większej pisze za to radny Tomasz Dzionek.
- Las Miejski w Gnieźnie w znaczący sposób dotknęła nawałnica w 2017 roku. Kolejną katastrofą będzie wycięcie pod budowę tzw. południowej obwodnicy Gniezna blisko 1500 drzew. Ogromną ilość stanowią kilkudziesięcioletnie sosny i dęby. Następne pokolenia nam tego nie wybaczą.
Początek inwestycji stanowi pięciowlotowe rondo w rejonie skrzyżowań z ulicami: Graniczną, Cisową i Jastrzębią (w ciągu drogi krajowej nr 15). Wybudowany zostanie dodatkowy odcinek ul. Jastrzębiej do obsługi nieruchomości, które dotychczas miały dostęp z drogi krajowej. Następnie łącznik krzyżuje się z ulicami Grunwaldzką i Sosnową. W ciągu głównej trasy zaprojektowano dodatkowe pasy ruchu dla lewoskrętów. Koniec realizacji zadania to 3-wlotowe rondo przy DW 260. Tutaj po stronie zachodniej poprowadzona będzie dwukierunkowa ścieżka rowerowa o szerokości 2 m.
Jarosław Grobelny, zastępca prezydenta Gniezna, podkreślał, że przebieg drogi to wynik kompromisu między mieszkańcami tej części Gniezna a Lasami Państwowymi.
– Przypomnę, że pierwotnie nowo budowana droga miała przebiegać ul. Leśną jako ulicą zbiorczą. Mieszkańcy najbliższej okolicy chcieli jednak zmiany jej przebiegu. W związku z tym Lasy Państwowe przedłożyły 3 propozycje, najmniej uciążliwe zarówno z punktu widzenia gospodarki leśnej, jak i komfortu najbardziej zainteresowanych mieszkańców. W trakcje konsultacji mieszkańcy wybrali jedną z nich
– tłumaczył zastępca prezydenta Gniezna Jarosław Grobelny. I dodał, że budowa nowej drogi łączącej jest istotna, bo tu planowane jest przekierowanie ruchu tranzytowego, co ma odciążyć i ograniczyć natężenie ruchu na ul. Wolności.
Długość odcinka: 2,2 km
Wartość robót: 21,9 mln zł
Dofinansowanie Unii Europejskiej: 16,8 mln zł
Udział finansowy Miasta Gniezno: 3,4 mln
Udział finansowy Budżetu Państwa: 1,7 mln złotych
Wykonawca: COLAS Polska
Termin odbioru ostatecznego inwestycji: 404 dni od daty podpisania umowy (listopad 2022)
Zakres robót obejmuje m.in.:
- budowę dwóch rond
- budowę dwóch czterowlotowych skrzyżowań
- budowę przejść dla pieszych wraz z oświetleniem drogowym
- budowę zatok autobusowych, chodników i ciągów rowerowych
- budowę kanalizacji deszczowej
- budowę elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym znaków aktywnych na wyspach wzniesionych
- budowę przepustów, przebudowę istniejących zjazdów.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?