Budynek Urzędu Miasta i Gminy przy ulicy Piłsudskiego 2 w Międzychodzie to obiekt zabytkowy wpisany do rejestru zabytków. Przeprowadzenie jakichkolwiek remontów wymaga więc wielu uzgodnień. Nie oznacza to jednak, że nie jest to możliwe. Lada dzień na parterze obiektu otwarty zostanie urządzony na nowo Urząd Stanu Cywilnego, a także referat spraw obywatelskich. Oznacza to, że to właśnie tam będzie można złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego, zarejestrować firmę, czy zameldować się pod wskazanym adresem. Do tej pory biura, w których można było załatwiać te sprawy, znajdowały się na pierwszym i drugim piętrze magistratu. Dzięki tym zmianom ma być nie tylko łatwiej i przyjemniej, ale i ładniej. Nowe biura to bowiem nowoczesna aranżacja urzędowych wnętrz.
- Urząd Stanu Cywilnego oraz referat spraw obywatelskich to miejsca, które w urzędzie są najczęściej odwiedzane przez mieszkańców. Dlatego chcemy, by były łatwo dostępne. Chcemy, by można było załatwić sprawy w tych miejscach wchodząc do urzędu z ulicy, bez konieczności biegania po schodach i szukania lokalizacji. To także bezpieczeństwo informacji. W naszym urzędzie urzędnicy nie pracują w osobnych biurach. Zdarza się, że w jednym biurze jest nawet kilka osób. Są różne dokumenty, więc nie chcemy, by mógł je oglądać ktoś do tego niepowołany – mówi burmistrz gminy Międzychód, Krzysztof Wolny.
Jak podkreśla Tomasz Rucki, sekretarz Urzędu Miasta i Gminy w Międzychodzie, prace budowlane oraz wyposażenie kosztowały 650 tysięcy złotych.
- Podczas prac okazało się, że dużym problemem są podłogi, które były niekompletne. Część z nich była oparta na legarach, obok znajdowały się jakieś dawne kanały grzewcze lub technologiczne. To wszystko trzeba było wyrównać. Wymieniliśmy też przy okazji instalację elektryczną, która była już bardzo przestarzała i w końcu mamy windę przeznaczoną dla osób niepełnosprawnych – mówi Krzysztof Wolny.
- W tej cenie zawiera się też zakup tak zwanego systemu kolejkowego – dodaje Tomasz Rucki.
System kolejkowy to nic innego, jak urządzenie, z którego po wejściu do urzędu mieszkaniec pobiera bilet z informacją oznaczającą sprawę, w jakiej przyszedł. Wówczas urzędnik odpowiedzialny za dane zadanie otrzyma zgłoszenie na swoim komputerze i zejdzie do Biura Obsługi Interesanta, by pomóc mieszkańcowi w realizacji zadania.
W urzędzie trwają prace związane z przenoszeniem referatu oraz USC do nowej lokalizacji i odbiory techniczne windy. To właśnie dlatego w ostatnich dniach występują utrudnienia związane z pracą tych biur. Wszystko ma być gotowe najpóźniej na czwartek 1. września.
Jeszcze do niedawna w miejscu nowych biur mieściło się Biuro Rady Miejskiej Międzychodu wraz z salką konferencyjną oraz biura Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzychodzie.
- OPS już od jakiegoś czasu w całości mieści się przy ulicy Słowackiego. Biuro Rady Miejskiej zostanie natomiast przeniesione na drugie piętro urzędu – wyjaśnia Krzysztof Wolny.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?