W ramach kampanii przez pół roku organizatorzy akcji będą odwiedzać największe poznańskie targowiska, na których zawsze w sobotę na specjalnym stoisku lokalne restauracje zaprezentują przygotowane potrawy.
– Kampania jest pomyślana tak, żeby wesprzeć integrację mieszkańców w ramach swoich dzielnic – wyjaśnia Patryk Pawełczak z gabinetu prezydenta miasta Poznania. – Na rynkach będziemy pokazywali tylko ofertę restauracji z najbliższej okolicy. Mamy nadzieję, że możliwość zjedzenia oryginalnych potraw na targowisku spodoba się poznaniakom. Tym bardziej, że prosiliśmy restauratorów, by cena porcji nie przekraczała 10 zł, tak, by przychodząc z rodziną, można było spróbować kilku dań.
Pierwszym rynkiem, na którym zaprezentują się lokalne restauracje, będzie plac Wielkopolski. Tu Jedzielnia ruszy 26 maja o godzinie 9. W kolejnych miesiącach stoiska staną na rynkach: Łazarskim, Jeżyckim, Wildeckim, na placu Bernardyńskim i znów na pl. Wielkopolskim.
Jedzielnia to kampania, która ma promować lokalne restauracje i zachęcić poznaniaków do zakupów na miejskich targowiskach, gdzie dostępne są świeże, regionalne i sezonowe produkty.
– Jemy w poznańskich restauracjach od kilku lat, a te nie przestają nas zaskakiwać – mówią blogerzy z MYTUJEMY. – Bywamy oczarowani, rozanieleni, zdziwieni, a czasem nawet zszokowani, ale często mamy poczucie, że wciąż jeszcze zbyt mało mieszkańców Poznania daje się porwać uczuciom, jakie towarzyszą dobremu jedzeniu – przyznają.
***
Robert Makłowicz: Na wyjeździe nie trzeba wydawać fortuny, jeśli się nie je w restauracjach, tylko tam, gdzie są miejscowi
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?