Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Spring Break 2015: Jak podbijać zagranicę polską muzyką? [ZDJĘCIA]

Kamil Babacz
Spring Break 2015: Panel Instytutu Adama Mickiewicza. Jak podbijać zagranicę polską muzyką?
Spring Break 2015: Panel Instytutu Adama Mickiewicza. Jak podbijać zagranicę polską muzyką? Kamil Babacz
Drugi dzień festiwalu Spring Break 2015 rozpoczął się w południe od części konferencyjnych. Yan Mangels, doświadczony niemiecki organizator koncertów, mówił jak podbić niemiecki rynek muzyczny. O swojej działalności w promowaniu polskiej muzyki zagranicą opowiadali też przedstawiciele Instytutu Adama Mickiewicza.

Iga Zawadzińska i Michał Hajduk od sześciu lat pracują nad projektem "Don't Panic, We're From Poland", skupionego na szerzeniu polskiej muzyki na świecie. Ich warszawski showcase, organizowany na Europejskich Targach Muzycznych Co Jest Grane, dla wielu polskich artystów stał się przepustką na zagraniczne sceny.

W piątek Michał Hajduk i Iga Zawadzińska - w towarzystwie Niebieskiego Królika, maskotki projektu "Don't Panic, We're From Poland" - mówili początkującym muzykom, jak skorzystać z możliwości, które stwarzają programy Instytutu Adama Mickiewicza i ministerstwa kultury.

CZYTAJ TAKŻE: Iza Lach na Spring Break: Uprzedziłam Snoop Dogga, że jestem uparta [ROZMOWA, ZDJĘCIA]

Przedstawiciele Instytutu mówili, że w różnych krajach jest różne zapotrzebowanie na polską muzykę. - Niemcy mogą powiedzieć "Dajcie nam funk, mamy mnóstwo gotyku u siebie", a Brazylijczycy będą spragnieni naszego chłodu - mówiła Iga Zawadzińska.

- Zagraniczni dziennikarze są coraz bardziej otwarci na polską muzykę - chętnie przyjeżdżają na polskie festiwale usłyszeć coś, czego nie usłyszą u siebie. To tańsze i często lepsze niż wysyłanie polskich artystów na zagraniczne showcase'y, bo dziennikarz może w ten sposób poznać atmosferę danego kraju. Często wystarczy jedno zdanie o polskim artyście w jego artykule, by otworzyć wiele drzwi - mówili przedstawiciele IAM.

ZOBACZ TAKŻE: Spring Break 2015: Zobacz, jak było pierwszego dnia festiwalu! [ZDJĘCIA]

Choć wielu artystom wydaje się, że droga do kariery prowadzi przez Wielką Brytanię lub Stany Zjednoczone, przedstawiciele IAM przekonują, że lepiej zacząć od Niemiec, Skandynawii i innych bliskich krajów, bo ich rynki są podobne do naszego i można na nich zdziałać więcej niższymi kosztami.

A czy poznański Spring Break ma szansę stać się ważnym miejscem dla polskiego rynku - wydarzeniem, na które przyjeżdżać będą przedstawiciele branży muzycznej i dziennikarze z zagranicy? - Na razie jest ich tu niewiele, ale to się wkrótce zmieni. Warto nawiązywać z nimi relacje, po panelach na festiwalach poznawać się, wymieniać kontaktami - przekonuje Michał Hajduk.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Filip Chajzer o MBTM

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto