Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rośnie nam ostrowskie Centrum Przesiadkowe. To część, wartego ponad 40 mln złotych, ogromnego projektu

Sandra Perlińska
umostrow.pl
Trwają prace przy budowie Centrum Przesiadkowego, które powstaje na terenach pomiędzy ulicą Wojska Polskiego a Dworcową. Inwestycja to część ogromnego projektu wartego ponad 42 miliony złotych – „Unowocześnienie transportu miejskiego wraz z innymi działaniami niskoemisyjnymi”. Dofinansowanie, które pozyskał Ostrów to blisko 32 miliony złotych! Wybudowano już budynek Centrum, wiatę przesiadkową, wkrótce powstaną kolejne elementy inwestycji, której zakończenie zaplanowano na jesień tego roku.

Zadaniem nowego Centrum będzie zapewnienie wygodnej przesiadki i oczekiwania pomiędzy komunikacją miejską, regionalną i dalekobieżną.

- Budowa Centrum Przesiadkowego to inwestycja w rozwój ostrowskiej infrastruktury transportu publicznego, system roweru miejskiego, parking. To wszystko ma zachęcić mieszkańców do odbywania podróży wieloetapowych przy wykorzystaniu czterech form transportu: komunikacji autobusowej, rowerowej, samochodowej i kolejowej – wymienia Beata Klimek, prezydent Ostrowa Wielkopolskiego.

Centrum będzie koordynować zakres usług różnych przewoźników oraz ich rozkłady jazdy tak, by jak najlepiej dopasować godziny odjazdów i przyjazdów do potrzeb użytkujących. Poza tym dostępny tam będzie również rozkład jazdy PKP, by jak najlepiej skoordynować proces przesiadania się.

– Chcemy zaoferować mieszkańcom alternatywę dla samochodu, czyli osiągnięcie celu podróży w jak najdogodniejszych warunkach – dzięki skróceniu czasu podróży i poprawieniu komfortu podróżowania. Gdyby część podróżujących po mieście, zamiast swojego samochodu wybrało alternatywny sposób przemieszczania, pozytywnie wpłynęłaby na jakość naszego powietrza. Z i do centrum będą jeździć autobusy podmiejskie, co ułatwi przesiadanie się również osobom spoza Ostrowa, by mogły kontynuować podróż do centrum lub do innej części miasta – dodaje prezydent Miasta.

W ramach inwestycji w rejonie ulic Wojska Polskiego i Dworcowej powstaje:
- budynek obsługi centrum przesiadkowego,
- wiata przesiadkowa,
- 5 przystanków autobusowych,
- 2 stacje ładowania autobusów,
- parking dla 37 samochodów osobowych (w tym dwa miejsca dla osób niepełnosprawnych),
- 2 miejsca do ładowania samochodów osobowych,
- parking Kiss & Ride na 6 stanowisk (bardzo krótki czas postoju),
- stacja roweru miejskiego,
- parking na 50 rowerów,
- droga rowerowa i chodniki,
- zjazd z placu manewrowego na drogę lokalną,
- zieleń parkowa,
- mała architektura.

W sumie to ponad 8700 m2 powierzchni.

By lepiej skomunikować tę część miasta i poprawić dojazd do Centrum Przesiadkowego, Miejski Zarząd Dróg rozstrzygnął już przetarg na budowę łącznika pomiędzy ulicami Dworcową i Wojska Polskiego.

Obiekt zawierać będzie również udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, m.in.: dostosowanie krawędzi chodników/peronów do poziomu podłogi obsługującego linię taboru, a także wyznaczenie miejsc do parkowania dla osób z niepełnosprawnościami w najbardziej dogodnych miejscach.

Środki na powstanie Centrum pochodzą z tzw. ZITów, czyli Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Wykonawcą prac budowlanych jest konsorcjum firm, którego liderem jest DROMEX Firma Handlowo – Usługowa Roboty Drogowo – Budowlane Robert Pleśnierowicz, a jego członkiem WERBUD Roboty Drogowo – Budowlane Piotr Pleśnierowicz. Siedziby obu firm są w Koźminie. Oferta opiewa na nieco ponad 6 mln zł. Zakończenie inwestycji zaplanowano na jesień tego roku.

Miasto realizuje obecnie wart ponad 42 mln zł projekt o nazwie „Unowocześnienie transportu miejskiego wraz z innymi działaniami niskoemisyjnymi”. Dofinansowanie z pieniędzy unijnych to blisko 32 mln zł. Poza budowa Centrum Przesiadkowego to także:
- 50 nowych wiat przystankowych zamontowanych właśnie w różnych częściach miasta,
- trwający aktualnie montaż 25. tablic elektronicznych,
- trwający również montaż oświetlenia ulicznego na osiedlach Jana Pawła II i Śródmieście,
- ścieżki rowerowe – przy ulicy Piłsudskiego oraz z Ostrowa do Michałkowa realizowana przez powiat ostrowski,
- zakup kolejnych autobusów elektrycznych i niskoemisyjnych (6 „elektryków i 3 diesel Euro 6 oraz infrastruktura – 5 biletomatów stacjonarnych i 50 mobilnych),
- rozbudowa systemu roweru miejskiego (kolejne dwie stacje),
- wdrożenie systemu zarządzania i organizacji ruchu (ITS).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wielkopolskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto