Jak już o tym informowaliśmy, roboty budowlane rozpoczęły się dwa tygodnie temu w okolicach stacji Grabowno Wielkie, gdzie przystąpiono do wymiany torów, podkładów kolejowych oraz nasypów. Ekipy budowlane sukcesywnie posuwają się do przodu
.
O tym, że remont wszedł w kolejną fazę można się naocznie przekonać na przejeździe kolejowym w Cieszkowie, na drodze krajowej nr 15 Krotoszyn–Wrocław. Przejazd jest nieczynny w tym sensie, że nie działają już szlabany i sygnalizacja świetlna oraz dźwiękowa, która została zasłonięta czarną folią. Znaki drogowe na przejeździe kolejowym zostały uzupełnione o tablice z napisami “Sygnalizacja uszkodzona” oraz znaki drogowe B-20 “STOP”.
Jednak najważniejsza zmiana to rozstawienie przez ekipy firmy Torpol, która wygrała przetarg na remont linii, nowych szyn, które układane są na środku nieczynnego torowiska. To jasny znak, że szyny zostaną wkrótce wymienione.
Sens tego zabiegu jest jasny. Według dokumentacji projektowej linia kolejowa nr 281 po remoncie ma być przystosowana do poruszania się na niej pociągów osobowych z prędkością dochodzącą do 120 km/h (w ostatnim czasie pociągi jeździły z prędkością ledwo 40 km/h).
W sumie na trasie Krotoszyn–Oleśnica ma zostać do czerwca przyszłego roku wymienionych 20 rozjazdów. Przebudowane zostaną również urządzenia sterowania ruchem. Zmodernizowana zostanie również stacja w Bukowicach, gdzie wybudowany zostanie nowy peron.
+++
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?