Ten odcinek będzie zamknięty do połowy stycznia, bo układane jest nowe torowisko i nawierzchnia bitumiczna. ZDM, korzystając z zamknięcia, zaplanował tu też budowę infrastruktury podziemnej. Przez rondo można przejechać w obie strony na linii ul. Żegrze – ul. Hetmańska, a objazd do ul. Unii Lubelskiej poprowadzony jest ulicami Kurlandzką i Obodrzycką.
– Prace nad przebudową ronda Żegrze są bardzo mocno zaawansowane, a korzystne warunki pogodowe nie przeszkadzają w realizacji planowych prac, a nawet pozwalają wyprzedzać harmonogram działań – mówi Jaromir Weigel, prezes zarządu Poznańskich Inwestycji Miejskich Sp. z o.o.
- Zakładamy że zgodnie z planem od drugiego stycznia ruch tramwajów na Górnym Tarasie Rataj będzie wstrzymany, a wprowadzona będzie zastępcza komunikacja autobusowa. O wszystkich zmianach w organizacji ruchu już informujemy pasażerów.
Tramwaje nie pojadą zatem na odcinku od os. Lecha (tunel Franowo) do przystanku Żegrze I. Wzmocniona będzie zastępcza komunikacja autobusowa.
Przebudowa odcinka od os. Lecha do ronda Żegrze należy do zadania „Przebudowa trasy tramwajowej: Kórnicka - os. Lecha – rondo Żegrze wraz z budową odcinka od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej”, które ma zakończyć się w roku 2023. Prace w ciągu ulic Chartowo i Żegrze są zaplanowane na cały przyszły rok.
W efekcie realizacji całego zadania na Górnym Tarasie Rataj powstanie trasa tramwajowa o nowoczesnych parametrach, zapewniających stabilność, bezpieczeństwo, ograniczenie hałasu i drgań, dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?