Na co dzień często za sobą nie przepadają, ale tym razem połączył ich cel, jakim jest pomoc dzieciakom przebywającym w domach dziecka. Kibice polskich klubów piłkarskich chcą wyremontować budynki, w których znajdują się placówki opiekuńczo-wychowawcze.
Na pomysł akcji „Pokolorujmy im przestrzeń” wpadł Edgar Trzcieliński - kibic Lecha Poznań, który zajmuje się m.in. prowadzeniem profilu Wiary Lecha na Facebooku. Warto przypomnieć, że kibice Kolejorza wielkopolskie domy dziecka wspierają od lat. To chociażby akcja „Niebiesko-biały Mikołaj”, w ramach której fani przekazują dzieciakom prezenty mikołajkowe. Częste wizyty w takich placówkach uświadomiły kibicom, że dzieciaki potrzebują nie tylko prezentów "od święta".
Trzcieliński na co dzień związany jest zawodowo z branżą budowlaną, która w całym projekcie odgrywa kluczową rolę. To właśnie firmy budowlane w zamian za promocję w Internecie, m.in. na facebookowym profilu akcji mają zasponsorować materiały potrzebne do wykonania remontów.
- Z informacją chcemy dotrzeć nawet do miliona osób. Powstanie też specjalna strona internetowa akcji - mówi w rozmowie z MM Poznań Trzcieliński. - W zeszłym roku przeprowadziliśmy z firmą Kreisel małą akcję adresowaną do jednego domu dziecka i uznaliśmy, że w tym roku warto przeprowadzić coś na szerszą skalę – opowiada w rozmowie z MM Poznań Trzcieliński.
Kibice chcą wyremontować jeszcze w tym roku przynajmniej trzy domy dziecka. Na razie kibice ze stowarzyszeń, które przyłączyły się do akcji kontaktują się z domami dziecka w swoim regionie, aby sprawdzić, jakie są ich potrzeby remontowe.
Od czerwca do sierpnia studenci mają na podstawie przekazanych materiałów przygotować projekt „metamorfozy” konkretnych budynków, a same remonty mają się rozpocząć jesienią.
- Zależy nam, aby nie był to zwykły remont, ale nowa aranżacja przestrzeni, taka z polotem – wyjaśnia Trzcieliński.
W akcję włączyli się kibice z całej Polski, m.in. fani Widzewa, Ruchu Chorzów, Cracovii, GKS-u Katowice i Rakowa Częstochowa.
- W akcję włączają się także inni, np. kibice żużla, a także osoby niezwiązane z ruchem kibicowskim, np. Miss Polski – dodaje Trzcieliński.
Organizatorem całej akcji jest Ogólnopolski Związek Stowarzyszeń Kibiców oraz Habitaton, a patronat nad nią objął Polski Związek Piłki Nożnej.
Jest również zainteresowanie ze strony firm budowlanych. Akcja ruszyła na początku kwietnia, już udało się znaleźć dwie firmy, które zadeklarowały pomoc. Wszyscy zainteresowani szczegółowe informacje znajdą na stroniefacebook.com/Kolorujemy.
Czytaj też: |
Nie chcą, aby stadion przy Bułgarskiej stał się areną
Zobacz inne materiały na mmpoznan.pl | |||
Poznański Leming hitem Internetu | Skąd się wzięły nazwy ulic w Poznaniu? | Festiwal w Jarocinie 2013 - program | Ile zarabiają "zawodowi" żebracy? |
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?