Kibic musi do nas wrócić, może skuszą go rogale

Mistrzostwa Europy w 2012 roku trzeba wykorzystać do turystycznej promocji miasta i regionu. Samorządy mają już pierwsze pomysły. – Jedno jest pewne: nie będziemy w Poznaniu zasypywać turysty z szalikiem ...

Mistrzostwa Europy w 2012 roku trzeba wykorzystać do turystycznej promocji miasta i regionu. Samorządy mają już pierwsze pomysły.

– Jedno jest pewne: nie będziemy w Poznaniu zasypywać turysty z szalikiem informacjami o Trzemesznie. Musimy jednak zrobić wszystko, żeby kibic, który przyjedzie na mecz, zechciał wrócić do Poznania i Wielkopolski – mówi Tomasz Wiktor, dyrektor Departamentu Kultury Fizycznej i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu.

Zadaniem priorytetowym jest teraz stworzenie profesjonalnego Systemu Informacji Turystycznej, który w 65 proc. zostanie sfinansowany z funduszy unijnych. Dzięki temu w regionie stanie 101 tablic informacyjnych i 46 infokiosków z podstawowymi informacjami turystycznymi. W projekt włączy się kilkanaście podmiotów z całego regionu. Przy autostradzie A2 mają zostać ustawione tablice kierunkowe do najważniejszych atrakcji turystycznych w regionie.

– W trakcie mistrzostw kibice nie będą mieli czasu na turystyczne atrakcje. Ale jeśli otrzymają podstawową informację i zostaną sprawnie obsłużeni , to na pewno o Wielkopolsce nie zapomną – podkreśla Tomasz Wiktor.

Im bliżej Euro, tym Wielkopolska musi promować się nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Specjaliści od turystyki liczą przede wszystkim na gości z Niemiec. Wielkopolska jest drugim po Mazowszu regionem, najchętniej odwiedzanym przez naszych zachodnich sąsiadów. Wyprzedzamy nawet Małopolskę z Krakowem i Dolny Śląsk z Wrocławiem.

Każdy kibic dostanie do ręki dokładną mapkę z dojazdem do stadionu i z podstawowymi informacjami o regionie. Wydrukowane zostaną w językach reprezentacji, które grać będą w Poznaniu.
Łukasz Goździor, szef biura promocji Poznania, zapowiada, że promocja związana z Euro 2012 będzie rozłożona na lata. Pierwsze akcje promocyjne mają ruszyć za kilka miesięcy.

– Działania promocyjne będą skierowane zarówno do mieszkańców Poznania, jak i Polaków oraz zagranicznych gości. Chcemy pokazać bogatą ofertę miasta, nie tylko związaną z organizacją meczów Euro 2012. Liczymy na zwiększenie rozpoznawalności marki Poznań jeszcze przed mistrzostwami – mówi Goździor.

Jeżeli chodzi o promocję w innych państwach, to Poznań stawia na reprezentacje, jakie będą rozgrywały swoje mecze w Poznaniu. Tak też czyniły miasta z Austrii i Szwajcarii. Niektórzy kibice będą chcieli zwiedzić samo miasto. Dlatego do pierwszego gwizdka trzeba jeszcze odnowić niektóre kamienice, uatrakcyjnić Ostrów Tumski i okolice Warty.

Do działań promocyjnych można też włączyć odpowiednio odrestaurowane i zagospodarowane: Starą Gazownię, Starą Rzeźnię czy forty. Wizytówką Poznania może stać się także rogal świętomarciński, czyli nasz regionalny produkt z certyfikatami unijnymi. Święty Marcin ma imieniny w listopadzie, ale trudno sobie nie wyobrazić, żeby czerwcowej imprezy nie wykorzystać do jego promocji. Władze miasta powinny też zadbać o czystość miasta i... toalety publiczne. To dwa elementy, które dziś najbardziej denerwują turystów.

Tomasz Cylka, Paweł Mikos

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3