Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz: Markowy szlak przez miasto

Redakcja
W Bydgoszczy powstanie nowy szlak turystyczny. Jednak nie będą to jedynie kolejne tablice i oznakowana trasa. Powstaje markowy produkt, który ma szansę przyciągnąć kolejnych turystów zainteresowanych zabytkami techniki.

Przemysłowe dziedzictwo Bydgoszczy do tej pory nie było spójnie promowane. Do wielu turystów docierają z Bydgoszczy pojedyncze informacje na temat licznych zabytków techniki. Niewielu z nich zdaje sobie sprawę, że miasto nad Brdą to zagłębie wyjątkowo ciekawych niepowtarzalnych obiektów związanych z  przemysłem. To może się zmienić właśnie dzięki nowemu szlakowi.

Ogłoszony został już przetarg na koncepcję turystycznej trasy, która opierać ma się na kilkudziesięciu obiektach. Wraz z nim zostanie także opracowany plan marketingowy i wytyczne promocji. Stąd od ekspertów oczekuję się między innymi planu na pomysłową promocję przez co najmniej na dwa lata, oszacowania kosztów wszystkich działań, pomysłu na nazwę i oznakowanie szlaku, propozycji wydarzeń i ofert, które wzbogacą jego ofertę. Projekt jest realizowany w ramach programu SHIFT-X 4CE521P4 współfinansowanego  z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Uczestniczą w nim oprócz Bydgoszczy partnerzy z Austrii, Belgii, Czech i Niemiec. Koncepcja i plan marketingowy zostaną opracowane do końca kwietnia.

Obiekty które mogłyby tworzyć nowy szlak to między innymi:

- Muzeum Wodociągów – Wieża Ciśnień i Las Gdański

- Muzeum Okręgowe im. L. Wyczółkowskiego – Exploseum i  Europejskie Centrum Pieniądza

- Muzeum Kanału Bydgoskiego im. Sebastiana Malinowskiego

- Kanał Bydgoski wraz ze śluzami

- Muzeum Fotografii przy WSG

- Izba Tradycji Bydgoskich Dróg Żelaznych

- Muzeum Mydła i Historii Brudu

- Muzeum Farmacji

- Gazownia Miejska

- Mosty Kolejowe,

- Zabytkowe Tramwaje

- Hotel Słoneczny Młyn – Młyny Baerwalda (Młyny Kentzera)

- Barka Lemara

- Budynek Dyrekcji Kolei

Historia Bydgoszczy jest silnie związana z przemysłem. Już w okresie staropolskim miasto było ważnym ośrodkiem produkcyjnym i handlowym. Funkcjonowały w nim liczne warsztaty rzemieślnicze, spichrza, stocznie rzeczne oraz browary. Bydgoskie piwo było szeroko znane w całej północnej części ówczesnej Rzeczypospolitej.

Po pierwszym rozbierze Polski w 1772 r. Bydgoszcz przeszła we władanie Królestwa Prus. Prusacy dostrzegając olbrzymi potencjał miasta leżącego nad Brdą i dalej Wisłą, podjęli decyzję o budowie Kanału Bydgoskiego – cudu inżynierii wodnej z końca XVIII w. Kanał Bydgoski stał się odtąd głównym kołem napędowym rozwoju gospodarczego Bydgoszczy.

W połowie XIX w. do Bydgoszczy zawitała kolej, dając impuls i możliwości dalszego rozwoju. W XIX i XX w. Bydgoszcz była ważnym, ponadregionalnym ośrodkiem przemysłowym, obfitując w różne gałęzie produkcji, szczycąc się przemysłem: spożywczym, rowerowym, maszynowym, fotochemicznym, obuwniczym, drzewnym; energetyką, cegielniami oraz niesamowitą infrastrukturą związaną z transportem wodnym i kolejowym.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto