Czy w Polsce można kupić używany samochód bez obaw i stresu?

Artykuł sponsorowany
Siedziba Carpoprt. Oferowany pojazd może znajdować się w dowolnym miejscu w kraju. Dysponujemy również trzema placami w Warszawie, Poznaniu i na Górnym Śląsku.
Siedziba Carpoprt. Oferowany pojazd może znajdować się w dowolnym miejscu w kraju. Dysponujemy również trzema placami w Warszawie, Poznaniu i na Górnym Śląsku. Carport
Samochód to drugie, po mieszkaniu, najdroższe dobro, jakie w ciągu życia kupuje większość Polaków. O ile jednak po zakupie mieszkania możemy się spodziewać, że jego wartość z każdym rokiem będzie rosła, o tyle w przypadku samochodu jesteśmy pewni, że jego wartość z upływem czasu będzie malała.

Ma to miejsce zarówno przy zakupie pojazdu nowego, jak i używanego. W przypadku nabycia tego drugiego nabiera to szczególnie istotnego znaczenia. Według publikowanych danych, Polska jest krajem, w którym wiek eksploatowanych pojazdów jest jednym z najwyższych w Europie i znacznie przekracza 12 lat. Roczna sprzedaż nowych pojazdów to zaledwie 30% całego rynku sprzedaży samochodów, pozostałe to pojazdy używane. Prawie codziennie czytamy w prasie o okazyjnych transakcjach i wydanych pieniądzach na samochody, które już po zakupie okazywały się towarem zupełnie innym, często nie nadającym się do jazdy.

Polskie portale ogłoszeniowe pełne są, zdawałoby się wspaniałych ofert (pierwsza rejestracja, pierwszy użytkownik, kobieta niepaląca, garażowany, ośmio-letni, przebieg wg licznika 80 tys. kilometrów, bezwypadkowy, istna „igła„ itp.). Prowadzący te portale sami przyznają, że nie biorą odpowiedzialności za treść zamieszczanych ogłoszeń, więc każdy może napisać co chce. Pomysłowość w prześciganiu się na stosowanie marketingowych chwytów jest godna podziwu.

Czy można temu zjawisku zaradzić? Jak z tym zjawiskiem poradziły sobie inne kraje? Przede wszystkim działają tam wyspecjalizowane firmy, które kojarzą nabywcę ze sprzedającym, zapewniając przy tym zachowanie należytego standardu transakcji. Największa tego typu firma na świecie przeprowadza skutecznie około 10 milionów transakcji rocznie.

CARPORT jako Pierwsze Polskie Centrum Remarketingu, wzorując się na najlepszych praktykach światowych, zapewnia swoim użytkownikom możliwość skorzystania z najwyższych standardów w zakresie zawierania transakcji. Narzędzie, jakim dysponujemy, jest w pełni bezpieczne i transparentne, a cała komunikacja opiera się o internet. Więcej szczegółów znajduje się na naszym portalu www.car-port.pl.

Każdy pojazd wystawiony na portalu musi posiadać odpowiednio wystandaryzowany opis. Opis ten wykonany jest przez tzw. „zaufaną trzecią stronę„ i bazuje na konkretnych parametrach, jak na przykład grubość powłoki lakierniczej na każdym elemencie karoserii. Nie ma on nic wspólnego z opisem reklamowym, nie zawiera żadnych elementów marketingu handlowego. Posiada dużą ilość zdjęć. Można by zapytać dlaczego? Zdjęcia te nie mają charakteru reklamowego, ze zdjęciami się nie dyskutuje, mają one dokumentować każdą wadę pojazdu, np. każde zadrapanie na karoserii. Opis taki, aby był wiarygodny, nie może być wykonany przez sprzedającego pojazd, ani przez oferującego go na aukcji, czyli CARPORT. Współpracujemy w tym przypadku z najlepszymi, a więc tymi, którzy robią to na innych rynkach europejskich. Gwarantujemy, że jeśli pojazd odbiega od zaprezentowanego opisu stanu technicznego, można bez żadnych konsekwencji odstąpić od transakcji. W praktyce nie ma takich przypadków.

Dostawcami pojazdów na nasz portal są głównie polskie przedsiębiorstwa, które posiadają własne małe i duże floty samochodowe. Tego typu pojazdów rokrocznie wycofuje się z eksploatacji około 200 tysięcy sztuk. Są to pojazdy, które były kupione na polskim rynku, od polskiego dealera, posiadają pierwszą rejestrację, przez cały czas były serwisowane w Autoryzowanych Stacjach Obsługi. Są to pojazdy stosunkowo młode, średnio trzy–czteroletnie, z rzeczywistymi przebiegami na poziomie 90 - 120 tysięcy kilometrów. Kolejna grupa dostawców to banki i firmy leasingowe oraz importerzy i dealerzy samochodów.

Gdyby nasz rynek detaliczny w większym stopniu zasilał się tego typu pojazdami, to zapewne niebawem średni wiek używanego w Polsce pojazdu znacznie by się obniżył, a nieuczciwe oferty musiałyby zniknąć z naszego rynku.

Równolegle z ofertą sprzedaży pojazdu zapewniamy nabywcy szereg usług dodatkowych (pełna gama na www.car-port.pl ). Aby ułatwić możliwość nabycia pojazdu oferujemy na przykład bardzo korzystne warunki sfinansowania transakcji. Jeszcze przed wylicytowaniem auta możemy określić wysokość promesy przyznanego finansowania, nie wymagając określenia konkretnego pojazdu (promesa ta dotyczy tylko pojazdów wystawionych na naszej aukcji). Mając taką promesę i znając jej wysokość, można obserwować nasz portal i czekać na wymarzony pojazd. Gdy zdecydujemy się na konkretny samochód, to w ciągu 24h przygotowywana jest umowa finansowania zakupu. Prawdziwym hitem jest finansowanie z możliwością dopłaty, nawet do 7.200 zł rocznie, na wybrane modele pojazdów. Dopłata wiąże się z tym, że pojazd, który nabędziemy z takim finasowaniem, będzie naszą własnością, ale zostanie wykorzystany jako nośnik reklamowy. Reklamodawca będzie za nas spłacał znaczną część zaciągniętego zobowiązania. Rozwiązanie to obecnie robi furorę w Europie, a szczególnie w Stanach Zjednoczonych. W ten sposób można mieć samochód na własność za niewielkie pieniądze. Dla przykładu: Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16V Dynamic, Hatchback, pierwsza rejestracja kwiecień 2009, przebieg 24.102 km, benzyna o pojemności 1.4, można posiadać za 95 zł miesięcznie, czyli niewiele więcej niż za 3 zł dziennie.

Wypróbowało nas i zaufało nam już ponad 20 tysięcy zarejestrowanych użytkowników naszego Portalu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wielkopolskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto